Covid یا نه Covid ، گزارش های سه ماهه اول نیز امسال در دسترس است. با یک تازگی مهم برای کوچولوها. در دبستان ، تصمیمات به جای نمرات برمی گردند ، که اغلب متهم به تشویق رقابت بیش از حد یا کشتن بیش از حد کودک ، کاهش توانایی های او ، سطح یادگیری و فرد کاملاً جمع شده به یک عدد ساده می شوند. دستورالعمل 4 دسامبر سال 2020 ، 4 سطح تحصیلات و ارزیابی های توصیفی مرتبط را ایجاد می کند: پیشرفته ، متوسط ​​، پایه ، در مرحله کسب اول.

چهار سطح

توضیح ، همانطور که در صفحه Miur نشان داده شده است، مطمئنا همینطوره:
پیشرفته: دانش آموز وظایف خود را در موقعیت های شناخته شده و ناشناخته انجام می دهد ، منابع مختلفی را که معلم در اختیار دارد و به طور مستقل و مستمر پیدا می کند ، بسیج می کند.
حد واسط: دانش آموز وظایف را در شرایط خاص به طور مستقل و مداوم انجام می دهد. با استفاده از منابعی که معلم در اختیارتان قرار می دهد یا در جای دیگر یافت می شود ، حتی به صورت قطع و کاملاً خودمختار ، مشکلات را حل می کند.
اساس: دانش آموز فقط در موقعیت های خاص وظایف را انجام می دهد و از منابعی که معلم تأمین می کند ، هر دو به صورت مستقل اما متناوب ، و نه خودمختار ، بلکه به طور مداوم استفاده می کند.
در مرحله کسب اول: دانش آموز فقط در موقعیت های خاص و فقط با حمایت معلم و منابع ویژه تهیه شده وظایف را انجام می دهد. دیدگاه آیین نامه اخیر ، همانطور که در دستورالعمل ها به خوبی توضیح داده شده است “آیا ارزیابی از یادگیری ، دارای ویژگی تکوینی است ، زیرا اطلاعات جمع آوری شده برای انطباق آموزش با نیازهای ویژه آموزشی دانش آموزان و سبک های یادگیری آنها ، با اصلاح فعالیت ها با توجه به آنچه مشاهده می شود و شروع از آنچه می توان استفاده کرد ارزشمند است ».

4 بعد

بسیاری از خانواده ها با درخواست صریح برای تبدیل سطح به ارزیابی ، می پرسند که سطح متوسط ​​، پایه یا پیشرفته با چه سطح مطابقت دارد. و شاید آنها نیز خوشحال شوند ، اما بدیهی است انگیزه عمیق برای این تغییر متفاوت است. همانطور که در ارزیابی همیشه اتفاق می افتد ، تعاریف معیارها برای سطوح مختلف توسط دانشکده هایی که همیشه از آنها خواسته شده است تا در ارزیابی ابراز شوند ، که از معیارهای مربوط به ارزیابی مهارت الهام گرفته می شوند ، تعریف می شوند. سطحها بر اساس حداقل چهار بعد تعیین می شوند ، که به شرح زیر بیان شده است: استقلال دانش آموز ، نوع وضعیت ، منابع بسیج شده برای انجام وظیفه و تداوم در تجلی یادگیری. در آخر باید گفت كه معلمان برای هر دانش آموز سطح تسلط بر اهداف یادگیری فردی را كه در برنامه ریزی سالانه تعیین شده است ، ارزیابی می كنند و بسته به هدف واحد نیز ممكن است سطوح متفاوت باشد.

    نمونه هایی از ارزیابی توصیفی در دو حوزه مختلف انتظامی (ریاضیات و ایتالیایی) با ارائه جدول
نمونه هایی از ارزیابی توصیفی در دو حوزه مختلف انتظامی (ریاضیات و ایتالیایی) با ارائه جدول

رأی فقط برای “ارزیابی فعلی” مجاز است

نزاع مدتهاست که ادامه دارد. وضوح طرفداری رأی دادن وجود دارد و برای اکثر مردم ، به ویژه کودکان قابل درک و در دسترس است. در حالی که انعطاف پذیری و کمال بیشتری به نفع قضاوت وجود دارد ، این موجود بیشتر مناسب ظرایف است. علاوه بر این ، در صورت دشواری ، قطعاً کلمات نسبت به عدد کمتر هستند و به در نظر گرفتن خطا و تفاوت در مقدار صحیح آنها کمک می کنند. چیزی برای یادگیری آخرین و نه کمترین ، یک فعالیت آموزشی برنامه ریزی شده است که شامل معلمان و خانواده ها است ، تا به درک قابل توجهی از ارزیابی و ابزار آن دست یابد. فرمان 4 دسامبر نیز ترک می شود معلمان آزاد برای استفاده از نمادها ، ستاره ها ، کلمات یا ابزارهای دیگر در طول سال که به آنها امکان می دهد پیشرفت دانش آموزان را ردیابی کنند و در طی به اصطلاح ارزیابی مداوم ، مهم است که فرم ارزیابی با سطوح مطابقت داشته باشد. در همین حال ، سیستم عامل های مختلف ثبت الکترونیکی در جهت استاندارد سازی معیارها با فهرست های کشویی خود حرکت می کنند ، به طوری که ارزیابی دوره ای و نهایی آموزش براساس سطح و کاملا یکسان است.

8 ژانویه 2021 (تغییر 8 ژانویه 2021 | 10:34)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *