هواپیما ، تداوم سرزمینی در اروپا و این پروازها برای هر مسافر 3500 یورو هزینه دارد
ATR 42-500 از Sky Express یونان (عکس از آنا Zvereva)

دسترسی به جزیره Skyros یونان ، سه هزار نفر در وسط دریای اژه ، آسان نیست. از تسالونیکی باید شش ساعت رانندگی تا بندر کیمی ، شمال شرقی آتن داشته باشید و سپس برای دو ساعت و نیم دیگر سوار کشتی شوید. از پایتخت باید به همان نقطه ، Kymi – سه ساعت با اتوبوس یا چند ساعت با ماشین – برسید و سپس سوار کشتی شوید. Skyros (به زبان ایتالیایی Sciro) به حدی حاشیه ساز است که اتحادیه اروپا برای تسهیل تحرک هوا برای کسانی که در این جزیره زندگی می کنند ، به یارانه های عمومی نیاز دارد. کمی مانند ساردنیا ، جایی که در واقع رژیم تداوم سرزمینی با شبه جزیره ایتالیا وجود دارد.

مقایسه

اما اگر برای یک ساعت پرواز Olbia-Milan Linate غرامت مسافری که در جزیره اقامت داشت 7.76 یورو بود ، برای سفر چهل دقیقه ای بین تسالونیکی و Skyros ، شرکت محلی Sky Express برای هر مسافر 3532 ، 80 یورو ، بیش از 445 بار دریافت کرد بیشتر از مسیر ایتالیا. بالاترین رقم در اروپا. ما این را در سند کمیسیون اروپا در مورد “تعهدات خدمات عمومی” با اعداد از سال 2018 می خوانیم. او توضیح می دهد که اینها بیشترین هستند حرفه سرا سخنگوی کمیسیون که جدول زمانی را برای زمان در دسترس بودن آن از سال 2019 ارائه نمی دهد.

فرودگاه اسکایروس ، یونان
فرودگاه اسکایروس ، یونان

سند اتحادیه اروپا

آخرین سند موجود لیستی طولانی است که در آن مسیرهای “تسهیل شده” در یونان خسارت بیشتری نسبت به آنچه در کشورهای دیگر در قاره کهن اعطا می شود گزارش می کنند. علاوه بر این ، با توجه به مقایسه ای که بین دو نسخه انجام شده ، در مقایسه با داده های ارائه شده در همان مسیرها در سال 2017 افزایش خالص وجود دارد. خدمات پیک وی از دفتر اداره هواپیمایی کشوری یونان توضیحاتی راجع به چنین مقادیر بالایی که مربوط به این پرونده است نیز خواست ، اما در زمان انتشار پاسخی دریافت نکرد.

قانون گذاری

تعهدات خدمات عمومی در آیین نامه پارلمان اروپا و شورا در سال 2008 وضع شده است. اگر بازار قادر به اتصال به مناطق خاص حاشیه ای قاره کهن نباشد ، آنها می توانند از قوانین حمل و نقل هوایی استفاده کنند. اعمال “تعهدات خدمات عمومی” در دو نوع مسیر پیش بینی شده است. اولین مورد: به فرودگاهی در خدمت منطقه ای در حال توسعه یا حاشیه ای ، یعنی منزوی یا دسترسی از پایتخت یا شهرهای بزرگ کشور دشوار است. نوع دوم به آن مسیرهای “با شدت کم” به هر فرودگاهی گفته می شود که به طور خلاصه جریان کمی وجود داشته باشد و معمولاً بیش از 100000 مسافر در سال نباشد.

هواپیما ، تداوم سرزمینی در اروپا و این پروازها برای هر مسافر 3500 یورو هزینه دارد

بودجه

در سال 2018 ، سند کمیسیون اروپا تخمین می زند که 176 مسیر در 14 کشور (از جمله انگلستان) مشمول تعهدات خدمات عمومی باشند. سی و هفت نفر از آنها در فرانسه ، 28 نفر در یونان ، 23 نفر در اسپانیا ، 22 نفر در انگلستان ، 20 نفر در پرتغال ، 11 نفر در ایتالیا (بین کالیاری / اولبیا / الگرو و رم فیومیچینو / میلان لیناته ؛ بین لامپدوزا / پانتلریا و کاتانیا / پالرمو / تراپانی). کل مبلغ یارانه اعطا شده برای اطمینان از عملکرد سرویس هر ساله در سطح جامعه حداقل 330 میلیون یورو است. پول زیادی ، که – توضیح بیش از یک فرد داخلی – برای تأمین بودجه شرکت های هواپیمایی با “بهانه” خدمات عمومی نیز استفاده می شود.

هزینه های اجرایی

با بررسی دقیق سند اروپا ، اختلافات پدیدار می شود. مانند آنچه در پروازهای Skyros وجود دارد. اتصال به / از تسالونیکی – ارتباطی که به ازای هر مسافر 3532.80 یورو یارانه دریافت می کند – توسط شرکت محلی Sky Express توسط Atr 42-500 (48 صندلی) اداره می شود و در سال 2018 268 مسافر “تحریک شده” ثبت نام کرده است زیرا ساکنان جزیره ، دو نفر در حال پرواز. یک ساعت خدمات با یک ATR از این نوع – کارشناسان توضیح می دهند – شامل هزینه های 3،300 یورو ، همه شامل: کارکنان ، آشیانه پارکینگ ، بیمه ، سایر هزینه های ثابت ، سوخت ، نگهداری ، فرودگاه و هزینه های نگهداری. یک سال زودتر ، در سال 2017 ، مسافران بیشتری (2496) نفر و میانگین یارانه 379.32 یورو برای هر مشتری داشتند.

هواپیما ، تداوم سرزمینی در اروپا و این پروازها برای هر مسافر 3500 یورو هزینه دارد

بیشترین هزینه برای مسیرها

به طور کلی ، مسیرهایی که بیشترین پول را فراهم می کنند – اما نه “سودآورترین” – در ایتالیا و فرانسه هستند. به عنوان مثال ، طبق گزارش کمیسیون اروپا در سال 2018 ، بخش Cagliari-Milan Linate 14.1 میلیون یورو برای تضمین خدمات در نظر گرفت ، در حالی که 12.6 میلیون دیگر در مسیر Cagliari-Rome Fiumicino رفت. آلیتالیا شرکتی است که در این مسیرها در مناقصه برنده شد. بقیه ده برتر اروپایی یک حوزه ماوراineالنهر است: ارتباطات بین کورسیکا (آژاچیو ، فیگاری ، باستیا ، کالوی) و پایتخت (پاریس اورلی) با 8.85 میلیون یورو برای هر مسیر و آژاچیو / فیگاری-مارسی / نیس با 4.7 میلیون.

شلوغ ترین مسیرها

از طرف دیگر ، اگر به مسیرهای “شلوغ” بیشتری بروید ، کسانی که از ادارات خارج از کشور فرانسه برنده می شوند: مسیر Point-à-Pitre (گوادلوپ) – پاریس اورلی با 1.43 میلیون نفر در گروه یارانه ، برنده شوید مسیر رولان گاروس (Reunion) – پاریس اورلی با 1.35 میلیون و قلعه دوفرانس (مارتینیک) – پاریس اورلی با 1.2 میلیون. چهارم Cagliari-Rome Fiumicino با حدود 950،000 است ، در حالی که مسیرهای اسپانیا نیز قابل مشاهده است.

هواپیما ، تداوم سرزمینی در اروپا و این پروازها برای هر مسافر 3500 یورو هزینه دارد

پروازهایی با یارانه بیشتر

سرانجام ، با محاسبه یارانه مسافر علاوه بر مسیر تسالونیکی – اسکایروس ، سه مسیر هلنی دیگر نیز دنبال می شود: رودس-کوس / کالیمنوس / لروس / آستیپالایا (2566.33 یورو برای هر مسافر) ، کورفو-اکتیون / کفالونیا / زاکینتوس (2،204،52 یورو) و آکشن-سیتیا (1،493.32 یورو). حتی برخی از اتصالات در انگلستان (اکنون عضو سابق اتحادیه اروپا است) ، به ویژه در جزایر شتلند ، مجمع الجزایر اسکاتلند ، بیش از هزار یورو سفر به ازای هر مسافر را مسخ نمی کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *