نروژ ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان ، اولین کسی است که مرحله میانی تحرک پایدار را پشت سر می گذارد: سال گذشته ، فروش اتومبیل های برقی در کشور اسکاندیناوی از فروش اتومبیل های مجهز به انرژی سنتی (بنزین ، دیزل و حتی هیبریدی) پیشی گرفت. و گروه فولکس واگن آلمان با وسایل نقلیه ورزشی و ورزشی آئودی e-tron جایگزین تسلا (و مدل 3) خود به عنوان تولید کننده پیشرو در ماشین های قابل شارژ شده است.

BEV ها 54.3٪ از اتومبیل های جدید فروخته شده در سال 2020 را نشان می دهند. (این رقم در سال 2019 42.4٪ و یک دهه پیش تنها 1٪ بود) ، با اوج 66.7٪ بازار در دسامبر. در مقابل ، فروش خودروهای دیزلی در نروژ از 7/75 درصد سهم بازار در سال 2011 به 8/6 درصد در سال گذشته كاهش یافت. هدف این است که تا سال 2025 به طور کامل از بازار بنزین و گازوئیل خارج شوید ، همچنین از طریق یک طرح غنی از مالیات و معافیت از کمک مالی که با افزایش مالیات سوخت های فسیلی تأمین می شود. روزنامه می گوید سیاست روزنامه گاردین، که نروژ را به آزمایشگاهی واقعی برای تحول بخش تبدیل کرد.

در سال 2020 ، بیش از 500000 اتومبیل کاملاً برقی در اروپا فروخته شد. این روند مطمئناً در سال 2021 تأیید خواهد شد ، و اسکاندیناوی همچنان پیشرو در چرخش الکتریکی خواهد بود. تشدید مقررات آلاینده ها و متعاقب آن افزایش تقاضای مصرف کنندگان ، تولیدکنندگان را مجبور به صرف میلیاردها یورو برای تولید مدل های جدید کرده است. اما هنوز موانع فنی زیادی وجود دارد که باید از آن ها عبور کرد ، مانند محدوده و زیرساخت های شارژ عمومی.

8 ژانویه 2021 (تغییر 8 ژانویه 2021 | 13:16)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *