«برای تبدیل حال یا حتی گذشته دور به حال. نوشتن داستان در زمان حال ، جمع آوری پرسش و پاسخ گویی همه چیز اکنون اتفاق می افتد ، خاطره دیروز را با اضطراب معاصر متناوب می کند ». مائورو پاریسونه مدیر تحریریه شرکت 42 درجه طراحی و تولید داستان غیر داستانی “موازی” است. این کارخانه پروژه است Ossi di Cuttlefish / نویز حافظه که پاریسونه آن را “اولین مجموعه تلویزیونی غیر داستانی در دوران ویروس کرونا” می نامد. قالب Parallelo 42 درجه منحصراً برای RaiPlay ، به کارگردانی النا کاپارلی تهیه و تولید شده است: از 12 ژانویه هر سه شنبه و به مدت یک سال “داستان واقعیت” جدید حدود 20 دقیقه.

اعتراض به نفع روش دی بلا (آنسا)
اعتراض به نفع روش دی بلا (آنسا)

ایده اصلی که ناشی از “سر و صدای حافظه” است، تجزیه و تحلیل و روایت وقایع قابل توجهی از گذشته اخیر (سیاست ، محیط زیست ، اخبار جنایی ، بهداشت ، مذهب ، ورزش ، درگیری) و پیشنهاد مجدد آنها ، به دنبال داستان یک شاهد قهرمان اصلی ، در یک کلید داستانی و مستند با اهمیت دقیق است. با استفاده از مطالب Rai Teche و بایگانی های خصوصی.


یادبود قربانیان بهمن ریگوپیانو (آنسا)
یادبود قربانیان بهمن ریگوپیانو (آنسا)

بنابراین ، یک رابطه بسیار جاری وجود دارد. بسیاری بحث کردند تعجب که چرا Netflix (و نه خود رای) با این مجموعه مستند به نقطه اصابت رسید SanPa چراغ و تاریکی سن پاتریانیانو با استفاده از بایگانی Teche Rai و افتتاحیه ، درست با نام تجاری Netflix ، یک بحث گسترده است. در اینجا ، برعکس ، همه چیز همیشه به لطف معدن سمعی و بصری Teche Rai ، اما با مجموعه ای تولید شده توسط و برای RaiPlay ، بنابراین خدمات عمومی ، به دست می آید. تفاوت چشمگیر با احتمال ایجاد ظرف برای تبدیل شدن به یک نقطه شروع برای تاریخ جدید ما.

عنوان استخوان های Sحماسی این اشاره عمدی به اوژنیو مونتاله استپاریسون ، به میراث گسترده شعری خود ، توضیح می دهد: «استخوان های ماهی دریایی اشیایی هستند که دریا برهنه ، صاف برمی گردند و قدرت برانگیختگی آنها نگاه شاعر را به خود جلب می کند. به همین دلیل سریال های ما همچنین درمانی سمعی و بصری برای از دست دادن حافظه جمعی است. خاطره ای که مستقیماً بر ما تأثیر می گذارد ، نه تنها به این دلیل که ریشه های اجتماعی و فرهنگی ما را نشان می دهد ، بلکه به دلیل ارائه مضامینی است که هرگز کمرنگ نشده اند. اولین قسمت اختصاص داده شده به روش بلا، یک خبر اجتماعی شکنجه شده که در سال 1998 با “درمان کننده امید” بحث برانگیز با درمانهای به اصطلاح جایگزین خود برای درمان سرطان ، جامعه علمی و دنیای سیاسی مخالفت کرد.

روزی بیندی ، وزیر بهداشت وقت در اولین دولت پرودی، با توانایی شگفت آور تبدیل یک داستان از بیش از بیست سال پیش به یک فصل زنده به طور مستقیم مربوط به فاجعه Covid-19 به آن ساعت ها برمی گردد. سپس به دنیای خطرناک منکرات ، به نبرد دشوار علم و تحقیقات در برابر روش های درمانی خودتان ، که به عنوان معجزه آسایی ارائه می شود ، اما وقتی تحت کنترل دقیق قرار می گیرید ، به طور منظم ناکارآمد یا حتی مضر است.

با بهمن ریگوپیانو در ژانویه 2017 ادامه خواهد یافت.، سهولتی که به یک فاجعه تبدیل می شود: Giampiero Parete ، سرآشپز هتل ، تماس های خود را با شماره 118 ، ناامیدی هنگامی که نمی توان به او اعتماد کرد ، بازسازی خواهد کرد.

بسیاری از روزنامه نگاران به عنوان شاهد اخبار جذب می شوند اکنون آنها به تاریخ تبدیل می شوند. جیووانی چیری از آنسا به لحظه ای که در 14 فوریه 2013 یکی را امضا کرد باز خواهد گشت. قاشق از نظر تاریخی: او اولین کسی بود که در تراکم گفتار پیچیده به زبان لاتین ، اعلام استعفای بندیکت شانزدهم را به صورت زنده درک کرد.

پائولو سالوم از Corriere della Sera کلاسها را دوباره برگزار می کند در حادثه هسته ای فوکوشیما در مارس 2011 ، کارلو بونینی از لا Repubblica معمای غم انگیز داستان جولیو رگنی ، از مرگ او در قاهره در 25 ژانویه 2017 تا آخرین وقایع را کنار هم قرار خواهد داد. در مورد تانژنتوپولی ، سرجیو کوزانی موافقت کرد که به 17 فوریه 1992 برگردد. اما حتی در این حالت ، زبان روایت امروز با سیستم سیاسی ایتالیا همراه خواهد بود.

در مورد کوید ، یک قسمت دیگر وجود دارد که در مورد گذشته صحبت می کند به موازات امروز: نمونه جسورانه کارلو اوربانی ، رئیس واحد تحقیقات همه گیر سازمان بهداشت جهانی ، که در سال 2003 در هنگ کنگ در اثر بیماری SARS درگذشت. ماجرا به همسرش جولیانا كیورینی سپرده شده است: گواهی كه پیوند واضح و عمیق خانوادگی مانعی ندارد ، بلكه تنها ابزار ممكن برای بازسازی واضح ، م effectiveثر و غیر عاطفی است.

ویروس کرونا مرجعی برای کل پروژه است، پریسون توضیح می دهد: «دوران ویروس یک حوزه آبخیز است. حتی بیش از 11 سپتامبر ، رویداد بزرگ جمعی دیگر زمان ما ، ویروس کرونا باعث می شود که کل گذشته ، حتی اخیر ، از هم فاصله بگیرد و “از راه دور” شود. ما واقعاً علاقه مندیم که بعد از این حوضه ، خاطره را تجدیدنظر کنیم ، خود را به تخیل جمعی جدید ، نیاز مجدد به خاطر سپردن ، و کشف دوباره داستان ها و قطعاتی که شاید قبلاً در نظر نگرفته بودیم ، پیوند دهیم.

این پروژه قصد ندارد از دستور کار مشخص شده با تاریخ یا سالگرد پیروی کند. این یک سلسله مباحث عمدی است که از گذشته برمی خیزد ، اما پیرو ایده تحریریه ، به زمان حال مربوط می شود. در اینجا قسمت هایی در مورد جنایت Cogne (به دنبال داستان استفانو بالاسون ، دانشمند رسانه ای) ، در مورد مرگ Dj Fabio در 27 فوریه 2017 (دوست دخترش ، والریا ایمبروگنو شهادت خواهد داد) ، در مورد رسوایی شراب متانول ، در مورد مرگ Fabrizio Frizzi ، در مورد قتل ونسا روسو در زیرزمین رم در آوریل 2007 ، ناپدید شدن آیرتون سنا در مه 1994 ، تصویب قانون سقط جنین در مه 1978 (اما بومینو در اینجا ظاهر می شود) ، حادثه در Seveso در جولای 1976 و کشتار راه آهن ویاراجیو در ژوئن 2009 ، به مناسبت درگذشت جان پل دوم در 2 آوریل 2005. این فقط چند نمونه است. زبان عرضی است: تلویزیون ، سینما ، فتوژورنالیسم وجود دارد. به عمد کمی “کثیف” و خاتمه یافته است. واقعیت چگونه است

شرکت جدید انتشارات. با الهام از جان دوس پاسوس

موازی 42 ام

رمانی است که در سال 1930 توسط نویسنده جان دوس پاسوس نوشته شده است ، و دارای یک ساختار داستانی جدید است. نویسنده با استفاده از یک تکنیک تجربی شبکه ای از داستان ها را با ترکیب پرتره ها ، گفتگوی تصادفی ، بیانیه های رسمی ، آهنگ ها ، بریده های روزنامه ایجاد می کند. با وام گرفتن این عنوان ، یک شرکت جدید تاسیس شد که با طراحی و تولید غیر هنری سروکار دارد: مستندها ، مجموعه های تلویزیونی ، تبلیغات تجاری Ott (از جمله Netflix ، Amazon Prime …) ، وب و دیگران. شامل: Mauro Parisone ، مدیر تحریریه ، Laura Guglielmetti ، تهیه کننده اجرایی ، Diana Ligorio ، مدیر فیلم و سریال ، جورجیا Furlan ، مدیر محتوای برند و نماینده تبلیغات محلی ، آنا پترونی ، مدیر پروژه بخش نهادی.

سکوی خدمات عمومی: ظرفی برای تاریخ اخیر

از زمان راه اندازی آن در نوامبر 2019 توسط Fiorello (“Viva RaiPlay!”) ، بستر خدمات عمومی موقعیت خود را در بازار بخش بلغارستان تقویت کرده است. هدف اصلی ارائه خدماتی به مخاطبان کاربران جدید با محتوای غیرخطی با عرضه در بازار با محصولات برش خورده تاکنون است. برای جبران تقاضا ، RaiPlay از “اولین نگاه” به سمت ویراستاری در حال تغییر است ، بنابراین هزاره هایی را که پلتفرم را به سمت رشد نمایی طی یک سال گذشته سوق داده جذاب می کند. “اوسی دی سپیا” در این سناریو متناسب است ، ظرف / تابوتی برای تاریخ اخیر کشورمان.

7 ژانویه 2021 (تغییر از 8 ژانویه 2021 | 09:33)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *