وقتی صحبت از گوستاو مالر می شود ، ما به غول پیکر بودن ، فراوانی ابزارها و احساسات عادت کرده ایم. سپس Symphonic Lieder وجود دارد که مینیاتورهایی در اندازه واقعی هستند و حداکثر دو ، چهار ، نه دقیقه در این مجموعه دوام می آورند. این در چرخه اتفاق می افتد دس کنابن ووندرهورن (شاخ جادویی کودک) ، اجرا شده توسط ارکستر سانتا سیسیلیا برای اولین بار به طور کامل ، با صدای مارکوس وربا و رهبر ارکستر ماهلری مانند دانیل گتی ، در ساعت 8 و 15 در جریان ، از بستر IDAGIO (app.idagio.com/ زنده).

کنسرت دو مرحله ای؟
«مثل مسابقات لیگ قهرمانان. در روز هشتم ، لیدر از افراد نظامی که توسط آنها احاطه شده است کوریولانو از بتهوون و از سمفونی نظامی از هایدن؛ در پانزدهم لیدر دیگر برای طبیعت ، ما با هایدن دی افتتاح می کنیم طوفان و بستن با دامداری توسط بتهوون ».

آیا به خاطر دارید که رهبر بزرگ موتزارت و مالریان ، برونو والتر ، در مورد این چرخه ، که مالر از مجموعه شعرهای محبوب با آهنگ ترسیم می کند ، چه گفت؟
“بله ، جهانی دندانه دار از آن بیرون می آید ، طبیعت ، عنصر محبوب نظامی ، معنویت ، شوخ طبعی و جوک های کودکان ، مالیخولیا ، شب ، مرگ. در قلب سازه های سمفونیک او همیشه فریب خورده است ، ما نمی توانیم از موسیقی ناب صحبت کنیم ، که همانند باخ ، بتهوون ، برامس تغذیه و تولید می شود.

وی از دو Lieders از مجموعه مطالب ، صوتی و ابزاری را برای سمفونی دوم ترسیم می کند.
“این دنیای متنوعی است. سربازی که با تلخی و تنهایی ناشی از زندگی نظامی تحریک می شود ، مرا به همه راهپیمایی ها و انفجارهای سمفونی هایش برمی گرداند. بعد جنبه تحلیلی ، استعفا دارد ، رهبر توهم وجود دارد ، مانند کودک گرسنه ای که روز سوم می میرد. فراموش نکنیم که مالر دخترش را از دست داد و دید که بسیاری از برادران در حال مرگ هستند.

برنشتاین درباره او گفت: ظریف و پر سر و صدا ، صاف و بی ادب ، خجالتی و شکوهمند. آیا می توانیم در مورد دوگانگی ، در مورد “ابهام” موسیقی صحبت کنیم؟
“من یک پیش پا افتادگی خاص را اضافه خواهم کرد … اول ، من در مورد غول پیکر سمفونیک صحبت نمی کنم ، مالر در اینجا از یک ارکستر بزرگ استفاده می کند ، اما بسیاری از سازها نه در حد بالقوه خود ، بلکه در نوشتن مجلسی ، در صورت لزوم ، از نواخته می شوند.”

اما پایان های بی پایان آن؟
“اگر به بتهوون ، پیروز ، عصبانی یا شاعرانه گوش دهید ، روحیه شما تغییر نمی کند. اگر به مالر در پایان های بسیار پرشکوه ، باشکوه و تکراری اش گوش فرا دهید ، مثل این است که در یک قرعه کشی بازی یکنوع بازی شبیه لوتو کنید ، اما می فهمید که این نیمه شکست است ، در آن دویست نت که بتهوون بیست ساله بود ، با آن شدت نوروتیک ، در این ناراحتی یک حقیقت بزرگ در مورد انسان پیدا کرده است ، این یکی از دلایل ارتباط و مدرن بودن آن است.

احساساتی بودن؟
“این یک خطر است زیرا در آن زمان کلیشه ها متولد می شوند. ما به Adagio که ویسکونتی در این فیلم فکر می کنیم فکر می کنیم مرگ در ونیز به روش انحطاطی استفاده می شود ، تقریباً یک مصنوعات به نظر می رسد. در عوض ، این لحظه نامه ای عاشقانه از مالر به همسرش است ، اشاره ای به رابطه جنسی وجود دارد و یک نقل قول واقعی از تریستانما نمی توانیم خستگی را حفظ کنیم ، اگر این بار ابهامی وجود داشته باشد ، ما موسیقی دان ها مسئول این امر هستیم ، رهبرانی هستند که آداجی را به مدت 14 دقیقه هدایت می کنند ، مالر فقط 7 و نیم نیاز داشت. من به نه و چیزی می رسم ».

شما با مالر رابطه خاصی دارید ، او در اولین کنسرت خود به عنوان مدیر موسیقی در آمستردام سمفونی دوم را اجرا کرد.
“من به لطف پدرم ، که در اوایل دهه 1970 رادیو گوش می داد ، متوجه شدم و وقتی چیزی به او ضربه زد ، از بانکی که کار می کرد ، برای خرید ضبط صدا رفت.”

موضوع را عوض کن. شما سه رویداد جریان بسیار مهم را در رم کارگردانی کردید.
«کنسرت کویرینال اولین کنسرت پس از قفل ، در فضای باز ، در شرایط سخت صوتی بود. اما پیام بهتر از مشاهدات گوش های پیشرفته بود: ما در یک لحظه تاریخی زندگی می کنیم ، همه آماده نیستیم و باید بداهه نوازی کنیم ، آستین بالا بزنیم ، صنعت موسیقی را باز نگه داریم. Dresden Staatskapelle ، یکی از اولین ارکسترهای جهان ، در یک سالن تمرین تمرین می کند.

و سپس این دو در رم کار می کنند.
ریگولتو در سیرک ماکسیموس با کارگردانی میشیلتو ، دومین نمایش پس از توره دل لاگو ، e آرایشگر سویل توسط ماریو مارتونه ، متولد و متصور تلویزیون که در حال بازسازی فضای صحنه است. برای وردی ، کلید این بود که به لطف تقویت کامل ، هوش خوانندگان و جهتی که در آن فضا شخصیت ها را منزوی می کند ، به نزدیکی نسخه ای که در داخل خانه ساخته بودیم ، دوباره کشف کنیم. برای آرایشگاه معجزه روسینی این است که نمی خواهیم فصل را با یک کنسرت باز کنیم ، ما پروژه را با سرعتی باورنکردنی توسعه دادیم ، دو هفته بعد از ایده من تمرینات را شروع کردیم و فقط در عرض ده روز دیگر روی صحنه آمدیم.

7 ژانویه 2021 | 08:06

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *