آیا نوشتن (و خواندن) می تواند رنج را تسکین دهد؟ دو نویسنده از قدرت افسانه ای داستان تا تأملات در مورد وضعیت انسان را شامل می شوند ، که اغلب با درد مشخص می شوند. من ایلاریا توتی ایتالیایی هستم (چراغ شب، Longanesi) و فرانسوی Maylis de Kerangalزندگی را برطرف کنید، Feltrinelli) ، که در یک گفتگو با سرپرستی Annachiara Sacchi ، حریم خصوصی شخصی ، در مورد احساسات مختلف نویسندگان و نویسندگان صحبت می کند ، موضوعاتی مانند همدلی و احساسات را بررسی می کند. این اتفاق در شماره جدید “la Lettura” ، 477 پوند ، در غرفه ها از یکشنبه 17 ژانویه و اکنون 16 شنبه است که در برنامه موجود است (قابل بارگیری از فروشگاه برنامه است Google Play یا می توانید مشترک آنها شوید از اینجا) و به بعد مرورگر اینترنت.

جلد
جلد “La Lettura” شماره 477 ، به امضای محمد ابراهیم ماهاما

علاوه بر شماره جدید ، برنامه “la Lettura” ، متفاوت از “Corriere della Sera” ، مجموعه ای از محتوای اختصاصی را ارائه می دهد که اکنون می توان از طریق شبکه رایانه ای به آن دسترسی پیدا کرد (از subscription.corriere.it)، مانندبایگانی از همه نسخه ها از سال 2011 تا امروز: بیش از 20 هزار مقاله که می توانند با یک موتور جستجوی پیشرفته تحقیق شوند. کسانی که مایل به دریافت اعلانات و خبرنامه هفتگی درج شده هستند (خبرنامه این هفته ، جمعه ، 22 ژانویه ، برای روز یادبود از طریق ایمیل ، راهی برای خواندن از طریق Aharon Appelfeld ، Simon Stranger ، Lia Levi ارائه می دهد. بارتفوس نامیرا (گواندا) تنها راه خداحافظی (سبک آزاد Einaudi ، منتشر شده در 26 ژانویه) ؛ یک روز بزرگداشت برای نوه هایم ، Piemme). قیمت اشتراک برنامه 3.99 یورو در ماه یا 39.99 در سال ، با یک هفته رایگان است. همچنین با خرید برنامه می توان آن را اهدا کرد کارت هدیه در Librerie.coop یا از این صفحه.

هر روز صبح ارائه می شود موضوع روز: مطالعه عمیق ، مصاحبه ، مرور ، همچنین از طریق محتوای چندرسانه ای. این گفتگو در روز جمعه ، 22 ژانویه ، ارتباط نزدیکی با گفتگوی ایلاریا توتی و Meilis de Kerangal دارد که توسط پیشنهاد ارائه شده است. موضوع در واقع متن نامه ای است که ایلاریا توتی به مناسبت انتشار کتاب جدید برای خوانندگان (منحصراً در پیوست ضمیمه) ارسال می کند. چراغ شب. توتی دلایلی را که وی را به نوشتن رمان در یک لحظه غم و اندوه عمیق – از دست دادن نوه تقریبا 9 ساله ای که کتاب به او اختصاص داده شده است – و اینکه چرا او تصمیم گرفت آن را به اشتراک بگذارد ، نشان می دهد.

بخش “مباحث” برنامه همچنین سایر اطلاعات را جمع آوری می کندمانند آنهایی که از استفانو مونتفیوری (مشخصات کارآفرین فرانسوی فرانسوا پینو ، مصاحبه شده توسط استفانو بوچی در ضمیمه) یا آنا گاندولفی – که در ضمیمه گزارش “دنیای شما” را امضا کرده است ، یک مجسمه موقت که توسط هنرمند لورنزو کوین برای خلیج سولزانو (برشیا) – در زمین هنر. یا کارلو بوردونی ، جامعه شناس ، درباره خودشیفتگی. و دوباره: incipit de نام دیگر توسط جان فوس (در کتابفروشی ها در 21 ژانویه برای La nave di Teseo) ، مصاحبه با Alessia Rastelli در ضمیمه ، و از آن ماری زیبایی ، کتاب جدید نویسنده و نمایشنامه نویس فرانسوی یاسمینا رضا (آدلفی ، 21 ژانویه) ، مصاحبه شده – همچنین درج شده – توسط مارکو میسیرولی. یا مقدمه حجم برای همیشه زندگی می کند سناریوهای جاودانگی جدید از گروه تحقیقاتی آینده پژوهی Sputnik Futures که به تازگی برای Assayer منتشر شده است.

بازگشت به شماره جدید ، در مصاحبه با استفانو بوچی ، فرانسوا پینو او از همان ابتدا با خود گفت: اولین اثر خریداری شده ، اشتیاق به هنر حاصل از بازدید از یک گالری ناشناخته کوچک ، پروژه های آماده (هنوز توسط قفل مسدود شده است) مانند نمایشگاه تجاری پاریس ، امضا از تادائو آندو ، فضاهای هنری ونیزی مانند Punta della Dogana و Palazzo Grassi. اما همچنین نشان می دهد که این دوره به یک کارآفرین جهانی مانند او چه آموخته است: نیاز به مدل متفاوت و حمایتی بیشتر برای آینده.

مصاحبه پرتره گسترده ای که منعکس کننده زمان ما است ، و کار نوشتن برای گفتن آن مربوط به اثر نیکولو آمانیتی ، نویسنده یک کتابفروشی است که همچنین به فیلمی تبدیل شد (به کارگردانی گابریل سالواتورس) نمی ترسم، در حدود دو میلیون نسخه فروخته شده است ، و یک نویسنده نبوی در رمان “همه گیر” آنا، که مجموعه تلویزیونی در بهار از آن پخش می شود. کریستینا تالیتی آمانیتی می گوید شخصیت های کتاب های او چقدر به خود و ما شبیه هستند: داستان هایی درباره فاصله از جهان – زندان زیرزمینی نمی ترسم، سرداب من و تو – که امروزه تقریباً “قفل داستان” به نظر می رسند و می گویند که چقدر یادگیری ، نوجوانی و رشد ، حتی در زمان های کمتر چشمگیر ، توسط تنهایی و انزوا مشخص می شود. و سپس او در مورد نحوه داستان نویسی ، در مورد ارتباط دشوار خود با نوشتن ، شور و شوق نزدیک شدن به فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی صحبت می کند.

ادبیات ، سینما و هنر ، آینه ای از زمان ، نشانه های همه گیری را به ارمغان می آورد: اما آیا می توانی به او هم بخندی؟ بازتاب فرانچسکو پیکولو ، که “لا لتورا” را باز می کند ، به “شجاعت” خندیدن در موضوعات غم انگیز فکر می کند: این قبلا اتفاق افتاده است (وودی آلن با شوخی در مورد واگنر و حمله نازی ها به لهستان) و این یک ادعا نیست تجزیه و تحلیل ، یک تردید ، مشارکت. کمدین کلودیو بیزیو و نویسنده فدریکو باکومو ، که در اردوگاه های کار اجباری کاباره های (وحشتناکی) نوشتند چه خنده ای (موندادوری): گفتگو توسط جسیکا چیا تنظیم شده است. این کمدی در زمان های تراژیک به آریستوفانس برمی گردد ، همانطور که لوسیانو کانفورا آن را نشان داده است ، در حالی که ماسیمو پوپولیزیو بازیگر که “کمدین” موسولینی را به سینما آورده بود ، در مورد “گروتسک” به استفانی اولیوی می گوید. و جینو وینالی ، مخترع میشل موزاتی از چرخه مورچه ها هم …، در مصاحبه ای با Severino Colombo دشواری و نیاز به خنده را حتی امروز توضیح می دهد.

گفتگوها و مصاحبه های دیگر درباره این موضوع: امانوئل Trevi کتاب “کشف شده” توسط یکی از فرزندان آخرین پادشاه مولداوی ، ماتیلا S. Gica را می خواند (باران ستاره ها، آتلانتیس) ، دریچه ای به اروپای مرکزی که اکنون منقرض شده است. و نویسنده انگلیسی ناتالی هاینز داستانی منتشر نشده در ایتالیا ارائه می دهد که اسطوره اورفئوس را از دیدگاه اورییدیس دوباره مرور می کند.

15 ژانویه 2021 (تغییر 22 ژانویه 2021 | 20:50)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *