ما ازدواج فیگارو را می نویسیم ، ازدواج سوسنا را می خوانیم. زیرا این کلید اپرای فوق العاده ولفگانگ آمادئوس موتزارت است. خدمتکار کنتس d’Almaviva ، فرد معتمد او ، خالق وسیله ای کامل که قادر است با کنایه و خرد ، بر استکبار مردانه غلبه کند. باهوش و صریح ، قوی و عاشق ، سوزانا یکی از چهره های باشکوه زن در کاتالوگ آماد ، نبوغ موسیقی عاشق زنان است.، او استعداد و جسارت خود را تحسین می کرد ، از رهایی او در هر جبهه ای ، از جمله جنسیت ، پشتیبانی می کرد ، دیگر نه اشیا but بلکه افراد تمایل

لیدیا برامانی ، موسیقی شناس و نویسنده کتاب ازدواج فیگارو با موتزارت میسون و روشنگری تابستان گذشته توسط Il Saggiatore منتشر شد. مطمئناً مردی خارج از جعبه ، برای آینده طراحی شده است ، که مضامین و شخصیت های آثارش نشان می دهد. به طور خاص ، این سه نفر ، متشکل از بزرگان سالزبورگ ، در یک جفت با لورنزو دا پونته ایتالیایی ، یک فرقه آزادی ، شاعر ، آزادی خواه متعالی. دیدار دو روحیه آزاد ، بی پروا ، فرهیخته و کنایه آمیز ، این معجزه لطف و ذکاوت ، بی نظیر و تکرار نشدنی را ، همانطور که ریکاردو موتی ادعا می کند ، از زیباترین سه گانه اپرای جهان برانگیخته است.

تام هولز در فیلم میلوس فورمن نقش موتزارت را بازی می کند
تام هولز در فیلم آمادئوس میلوس فورمن (1984) در نقش موتزارت بازی می کند

آزادی انقلابی آداب و رسوم

سه شاهکار که با سرعت ناگوار کمی بیش از سه سال نوشته شده اند. عروسی در 1 مه 1786 قرار گرفتند ، دون جیووانی 29 اکتبر 1787 ، بنابراین همه آنها را انجام دهید 26 ژانویه 1790 ، یک روز قبل از سی و چهارمین سالگرد تولد او. برامانی به یاد می آورد که موتسارت یک سال بعد درگذشت. که ، قبلاً سه عنوان را در دو مقاله قبلی بررسی انتقادی کرده است ، موتزارت یک ماسون و یک انقلابی است است و سوزانا نمی آید، نوشته شده توسط Leoneta Bentivolio ، این بار بر روی اولین تمرکز دارد. انقلابی ترین در اصل ، هم از منظر سیاسی و هم از نظر آزادسازی آداب و رسوم. موتزارت پس از دور انداختن بیش از صد لیبرتو ، توسط شخصیت های فرهنگی از قالب کاملاً سکولار و روشنگری احاطه شده بود ، دا پونته را به نقاشی اپرایی از بوژار ماریاژ دعوت کرد. سولفوره Pice ، که چند سال قبل باعث جنجال و سانسور زیادی شد.

همیسفر زن موتزارت بدون مرز. عروسی ها برای اینکه بتوانند به راحتی خیانت ها و اخراج ها را پیدا کنند بسیار زیبا هستند ، اما همچنین برای همدلی که در میان آنها ایجاد شده است. پشتیبانی از هر دو پرستار برای یک پروژه با ارزش مشترک

    ازدواج فیگارو ، در اکتبر 2010 در اپرا باستیل ، پاریس روی صحنه رفت.  در صحنه چهار بازیگر اصلی: 1. اکاترینا سیورینا ، سوزانا.  2. باربارا فریتولی ، کنتس آلماویا ؛  3. لویی اینسر ، کنت آلماویوا ؛  4. لوکا پیسارونی ، فیگارو
ازدواج فیگارو ، در اکتبر 2010 در Opera Bastille ، پاریس روی صحنه رفت. در صحنه چهار بازیگر اصلی: 1. اکاترینا سیورینا ، سوزانا. 2. باربارا فریتولی ، کنتس آلماویا ؛ 3. لویی اینسر ، کنت آلماویوا ؛ 4. لوکا پیسارونی ، فیگارو

تقبیح امتیاز اشراف

شورش دو خادم علیه ارباب استبداد خود ، تقبیح امتیازات منفور اشراف ، نگاه اجمالی به اجمال نگاه اجمالی آن سال 1789 داشت ، که به زودی با قطع بالاترین سرها ، فرانسه و اروپا را ناراحت می کند. لویی شانزدهم شاید یک هشدار باشد ، آن را عالی توصیف کرد. دانتون ، با چشم انداز ، اظهار داشت كه فیگارو اشراف را كشته است ، در حالی كه ناپلئون قبلاً انقلاب جاری را محكوم كرده بود.. مربی سیاسی ، ترس از امپراطور ژوزف دوم ، فقط در ظاهر از کار برکنار شد. La cavatina di Figaro اگر می خواهید رقصید Signor Contino / The Little Guitar اعلامیه واقعی جنگ را بازی می کند. جورجیو استرلر ، مدیر یک محصول به یاد ماندنی Nozze alla Scala ، در طی این آریا نشان داد که فیگارو لباس غنی تعداد را با یک کوبنده به شدت می زند.

Count ، Susanna و ius primae noctis

و او دلیل خوبی دارد ، زیرا شمارش ، در روز عروسی فیگارو و سوزانا ، ادعا می کند که او ادعا می کند “jus primae noctisخشونت علیه زنان که به دلیل تعلق داشتن وی به یک طبقه اجتماعی “بالاتر” مشروعیت یافته است ، که خشم خدمتکاران را برانگیخته و اتحادیه بی سابقه ای بین کنیزکار سوسنا و کنتس ایجاد کرده است ، زیرا متوجه شده است که شوهرش پس از سه سال ازدواج او را نمی خواهد. همسر بدرفتاری بی رحمانه ، خدمتکار تهدید شده ، خادم خشمگین ، موتورهای یک طرح مسخره با نیت های بسیار جدی هستند: ادعای حقوق تحریم شده توسط طبیعت ، آزادی جنسی ، احترام به زنان ، رهایی زنان و نسل ها. مکانیسم مقدسات بالاتر ، غالب در ریتم ، متجاوز و تیز از نظر روش.

نقش های سوزانا و کنتسا عوض می شوند

راه اندازی شد ، چرخ چرخش دیوانه وار روز خوب اهداف را واژگون می کند ، بر شخصیت های خود غلبه می کند ، چشم اندازهای غیر منتظره و ناراحت کننده ای را باز می کند. اگر سوزانا و کنتس برای ترتیب دادن برگه های مربوطه خود و امور عاشقانه رد و بدل می کنند ، مارسلینا پیر ، سعی در اغوای فیگارو شجاع دارد ، بدون اینکه بداند این در واقع پسرش است، و تعداد با سوزانا و باربارینا تلاش می کند ، حتی اگر او فقط 12 سال داشته باشد …. یک نوجوان دیگر ، صفحه زیبا Cherubino ، موتور چرخ فلک دیوانه بوکاچیو بود. نقش برای میزانسن و ترانوستیت ، کروب در نشان ابهام وابسته به عشق شهوانی. جنسی زودگذر او ، آماده انفجار در هر جهتی ، دگرجنسگرایانه ، همجنسگرایانه ، ترنسجنسال. سرمست توسط هر موجود زن ، “هر زنی مرا لمس می کند” ، او همه آنها را محاکمه می کند ، کنتس و سوزانا را می پوشد و آرزوی آنها را روشن می کند ، و لباس های زنانه می پوشد ، او همچنین شمارش را اشتباه می گیرد. از مارسلینا که شاید سالها مادربزرگش بوده باشد ، خبری نیست.

    لئوپولد موتزارت به همراه پسرانش ولفگانگ و نانرل ، بر روی دیوار تصویر همسر / مادر درگذشته اش ، در نقاشی رنگ روغن توسط یوهان نپوموک صلیب ، 1780
لئوپولد موتزارت به همراه پسرانش ولفگانگ و نانرل ، بر روی دیوار تصویر همسر / مادر درگذشته اش ، در نقاشی رنگ روغن توسط یوهان نپوموک صلیب ، 1780

آمادئوس در سن 18 سالگی یک کودک 64 ساله را به خود جلب کرد

جذابیت برای زنان بسیار مسن تر ، که خود آمادئوس کاملاً شناخته شده است ، که در سن 18 سالگی در نامه ای به خواهرش اعتراف کرد که “همیشه غفلت جذاب خانم میتزرل” 64 ساله را در مقابل چشمان خود دارد. “من بسیاری از دختران زیبا را دیده ام ، اما هرگز چنین زیبایی را ندیده ام …” پوستر خندان فرهنگ روشنگری ، این عروسی های موتزارت بر مدرنیته های چشمگیر تأکید دارند ، از برابری جنسیتی گرفته تا مجموعه ای از آرزوها که چند همسری ، تبادل زوجین ، وسوسه های دوجنسیتی را از بین نمی برد، نزدیک به محارم. نیمکره زن موتزارت آزاد و بی حد و مرز. زنان عروسی آنها برای توانایی خود در جعل خیانت ها و ناامیدی ها ، و همچنین برای همدلی بین آنها برقرار است. آنها برای یک پروژه با عزت مشترک در یک نوع خواهرخواندگی از یکدیگر حمایت می کنند.

پایان خوش بر درد غلبه می کند ، اما بر سایه ها غلبه نمی کند

پوشش از
جلد “ازدواج فیگارو” ساخته لیدیا برامانی ، موفق

مثل همیشه با موتزارت ، پایان خوش بر درد غلبه می کند ، اما سایه های آن را پاک نمی کند. کنتس ، که در تاریکی باغ می بیند شوهرش برای او زنده می شود زیرا انگشتان لطیف خود را با انگشتهای سوزانا مخلوط می کند ، می داند که لحظات زیبای شیرینی و لذت برای همیشه از بین رفته اند ، او را می بخشد. اما اگر معلوم شود که کنتس با زنانگی فوق العاده اش نجیب ترین و کامل ترین همسران موتزارت است ، قهرمان اپرا همچنان سوزانای واقع بین و شیطان است. کسی که بیشتر به همسرش کنستانس شباهت دارد. موتزارت عاشقانه ای مقید به آن بود ، خالی از حسادت متقابل. نامه های آتشین که تا حد فحاشی به استانزی هدایت می شود ، از علاقه ای می گوید که هرگز محو نشده است. و اگر موتزارت مالیخولیایی ، سرشار از نوستالژی ، نگران سلامتی خود ، که او تازه در 10 آوریل 1789 از موتزارت در سالزبورگ خریداری کرده بود ، نامه ای که اندکی بعد برای او ارسال شد ، در 19 مه 1789 ، لحن کاملاً متفاوتی داشت : اما چگونه فکر می کنید او شما را فراموش کرده است؟ چگونه این امکان وجود دارد؟ برای چنین فرضی شب اول ترک خشک خواهید داشت شما می توانید روی آن الاغ کوچک خوب برای بوسیدن حساب کنید. شب بخیر میکی موس.

10 ژانویه 2021 (تغییر از 10 ژانویه 2021 | 09:32)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *