چیزی در ایتالیا زیر “سقف شیشه ای” در حال حرکت است که مشاغل زنان را خرد می کند. طبقه جدیدی از مدیران مشاغل زن در مدیریت میانی ظاهر می شوند ، یعنی. در میان کسانی که مستقیماً تحت مدیریت ارشد هستند. همه چیز امیدوار است که طی دهه منتهی به 2030 ، این طبقه جدید حاکم به اوج برسد. البته رسیدن به سطح فعلی بیست سال طول کشید ، آیا پایداری همه گیر در این رشد امکان پذیر است؟

گزارش رهبران جدید

Heidrick & Struggles Milan ، یک شرکت متخصص در جستجوی مدیران ، در گزارش Route To The Top 2020 انتصاب مدیران عامل (به انگلیسی Ceo ، مدیر عامل) از شرکت های اصلی ثبت شده در لیست بین المللی پس از 11 مارس 2020 ، وقتی همه گیری جهانی اعلام شد. از این تاریخ دو مدیر عامل جدید در ایتالیا وجود دارد: Ferragamo تأیید کرد: سوزانا هیوود برای CNH Industrial و Micaela le Divelec Lemmi. آیا این در حال حاضر یک شکست است؟ Niccolo Calabrese ، شریک مدیر Heidrick & Struggles ایتالیا ، توضیح می دهد که “کمی تأخیر کلی وجود دارد. تقریباً تمام شرکتهای جهان از نظر تاکتیکی به همه گیر ، حتی با فضیلت ترین شرکتها پاسخ داده اند. بنابراین انتخاب ناپایدار در فریزر قرار گرفت. در این مطالعه ، تغییرات در قسمت فوقانی از 66 به 31 کاهش یافته است. انتصابات صرف نظر از جنسیت ، بیشتر از زنان است.

منابع انسانی ، ارتباطات و روابط عمومی

چه چیزی را می توان پیش بینی کرد؟ کالابرسی ادامه می دهد: “قبل از کوید ، یک تغییر شدید در نسل وجود داشت ، با تمایل شدید به انتخاب زنان از بین مدیران. این روند باید تأیید شود: امروز 14٪ از زنان در ساختارهای مدیریتی شرکتهای اصلی ثبت شده ایتالیا هستند که 18٪ آنها زیر 45 سال هستند. از نظر مطلق تعداد زیادی نیست ، اما در حال حاضر امروزه زنان در بیشتر موارد در کمتر از 45 نفر در ادارات منابع انسانی ، ارتباطات و امور عمومی حضور دارند. و همچنین در میان افرادی که امور مالی را مدیریت می کنند نیز ظاهر می شوند (ما 5٪ مدیر مالی مالی ، یک درصد مشابه بین المللی داریم) ، که مقدمه مدیر عامل شدن است. در همین حال ، در مدیریت میانی ، یک کلاس مدیریت جوان در حال رشد است و به طور متوسط ​​از مردان آماده تر است ». اگر موضوع درست باشد که در سطح جهانی در سال 2020 ، 65٪ از زنان دارای مدرک پیشرفته در مقایسه با 59٪ از مردان ، آموزش یک مسئله مهم شغلی است و زنان می توانند آن را بازی کنند. و 39٪ زنان MBA (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) داشتند ، در حالی که 25٪ مردان.

شرکت ها و مدیران: تعداد کمتری از زنان تبلیغ شده ، پاسخ (اشتباه) به کوید

شرکت ها و مدیران: تعداد کمتری از زنان تبلیغ شده ، پاسخ (اشتباه) به کوید

شرکت های چند ملیتی “تمدید شده”

شرکت های چند ملیتی پیشرفته ترین نقطه تکامل هستند. از جمله آنها Amplifon ، یک گروه ایتالیایی پیشرو در راه حلهای صوتی ، با میانگین سنی کارمندان 38-39 ساله در جهان است که 70٪ آنها زن هستند. فرانچسکا موریچینی ، 42 ساله ، رئیس منابع انسانی (17000 نفر) ، با تجربه قبلی در Whirlpool ، Bialetti ، L’Oreal ، Barilla ، توضیح می دهد: “شمول در DNA ماست.” برای ایجاد تعادل جنسیتی منصفانه ، با گذشت زمان پایدار ، ما باید با انتخاب فارغ التحصیلان اخیر شروع کنیم: در انتخاب کارکنان ، ما 50٪ زن و مرد را نمایندگی می کنیم ». و آیا در سطح اجرایی تعادل برقرار است؟ “علاوه بر من ، معاون اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه یک زن در تیم رهبری جهانی است و 28٪ از زنان را زنان تشکیل می دهند و در هیئت مدیره نیز زنان حضور دارند ، از جمله رئیس جمهور.”

با مردان مذاکره کنید

موانع کجاست؟ “در درون ما: زن بودن یک ضرر نیست ، در عوض باید ویژگی های خود را بهبود ببخشیم.” آیا همه گیری خطرناک است؟ “او به ما آموخت که تغییراتی که ما دشوار می دانستیم در واقع عملی بوده و می تواند تعادل های جدید را تسهیل کند. امروز حضور زنان در مدیریت میانی زیاد است ، در چند سال حتی در مدیریت عالی نیز بسیار متعادل تر خواهد بود ». سیلویا دومنیسیس ، رئیس جمهور 52 ساله و مدیرعامل Johnson & Johnson Medical Italia نیز متقاعد شده است. “معدن یک سازمان چند ملیتی است که برای ترکیب فرهنگ و تجربیات استفاده می شود. اما این شرکت در ایتالیا کوچکتر نیست: حتی در سطح مدیریت ، ما زنان بیشتری نسبت به مردان داریم. اما پس از آن همه گیری فرا رسید. “اینکه فکر کنیم این امر باعث دلسرد شدن زنان می شود یک فرضیه جنسیتی است: فرض بر این است که زنان باید از خانواده مراقبت کنند.” اینطور نیست؟ “حتی مردان در خانه با کار هوشمند عمل می کنند: وقت آن است که مذاکره کنیم چه کسی مسئول چه کاری است.”

شرکت ها و مدیران: تعداد کمتری از زنان تبلیغ شده ، پاسخ (اشتباه) به کوید

“مهد کودک” سهمیه بندی جنسیتی

و آیا در این شرکت ، آیا زنان می دانند چگونه مذاکره کنند؟ “آنها هنوز منتظر سرمایه گذاری برای ایجاد شغل هستند. آنها اغلب فکر می کنند که مجبورند خانواده خود را رها کنند ، اگر خود را وقف کار کنند از محکومیت می ترسند ». آیا هنوز مادر بودن مانعی دارد؟ “من مدیران باردار را استخدام کردم. این پیام برای همه زنان بود: شجاعت ، شما می توانید هر چیزی را داشته باشید. آیا سهمیه های جنسیتی را تأیید می کنید؟ “آنها فیوزی بودند که یک تیم مدیریتی ایجاد کردند که توانست خود را نشان دهد. امروز این اتاق کودکانه است که می توان از آن استفاده کرد. پائولا بورومی ، 44 ساله ، معاون اجرایی منابع انسانی و سازمان Snam از سال 2017 ، نیز دلگرم کننده است: “من برای کار خود کار یا فرزندانم را رها نکرده ام. البته من خیلی فداکاری کردم. و آغاز کار آسان نبود ، با شرکتهایی که غالباً رابطهای مرد داشتند شروع شد.

مدل سلسله مراتبی مرد بی زمان است

اما چگونه اعتماد به زنان در یک شرکت گسترش می یابد؟ “اگر برابری جنسیتی به هدفی پاداش آور تبدیل شود ، پیاده سازی آن آسان تر است.” همه گیری چه چیزی تغییر کرده است؟ “وی الگوی مدیریت هماهنگی و مراقبت را بهبود بخشیده است که در طولانی مدت ، مدل فعلی ، سلسله مراتبی و معمولاً مردانه را که با زمان روبرو است جابجا خواهد کرد. برای ما زنان ، این یک مزیت خواهد بود.

8 ژانویه 2021 (تغییر 8 ژانویه 2021 | 23:18)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *