التهاب مزمن و ابزار محافظت کننده بالقوه متشکل از غذاهای خاص – مانند سبزیجات ، به ویژه سبزیجات برگ دار و روغن زیتون ، ترجیحاً روغن زیتون فوق بکر – در ارتباط با بسیاری از بیماری ها به طور فزاینده ای مورد بحث قرار می گیرند. مطالعه ای در این زمینه جنبه جدیدی را مورد بررسی قرار می دهد: ارتباط احتمالی بین رژیم ضد التهابی و شکنندگی استخوان ، مسئله ای بسیار شایع (بیش از 8 میلیون شکستگی هر ساله در سراسر جهان رخ می دهد) ، که یک عامل خطر عمده برای پوکی استخوان دارد.

غذاهایی که التهاب را تشدید می کنند (و غذاهایی که ضد التهاب هستند)
بیماری های التهابی مزمن
اطلاعات

بر اساس این مطالعه بر روی بیش از 3600 آمریکایی در یک مطالعه آرتروز ، برخی از محققان ایتالیایی ، اروپایی و آمریکایی شاخص التهاب رژیم غذایی را (با روشی خاص توسعه یافته) تخمین زدند ، که سپس آنها را با شکستگی هایی که در طی هشت سال اتفاق افتاده مرتبط دانستند. ردیابی محققان پس از تنظیم داده ها برای عوامل مختلفی که می توانند نتایج را “آلوده” کنند ، خاطر نشان کردند که در زنان با رژیم غذایی با شاخص التهاب بالاتر خطر شکستگی به طور قابل توجهی بالاتر از زنان با رژیم با شاخص پایین است. التهاب بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی توانایی زیادی در تأثیرگذاری بر میزان التهاب در بدن ما دارد – اظهار داشت: نیکولا ورونزی ، محقق CNR در Padua و IRCCS De Bellis از Castellana Grotte ، در استان باری و اولین نویسنده این مطالعه – و التهاب خطر عمده ای دارد عامل شکستگی کار ما نشان می دهد که این مشکل به ویژه برای خانم هایی که وجود پوکی استخوان و شکستگی در آنها بسیار بیشتر از مردان است ، جدی است. اگرچه این نتیجه هنوز تأیید می شود ، جالب است بدانید كه مطالعات دیگر قبلاً نشان داده اند كه التهاب ممكن است در هر دو جنس نقش و سازوكارهای مختلفی داشته باشد ، همچنین در رابطه با بیماری های قلبی عروقی.

پروتئین واکنش پذیر C به ما می گوید که آیا التهابی در بدن ما وجود دارد
اگر التهاب “نامرئی” باشد
غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید

اما غیر از این ، بیماری هایی که در حال حاضر بیشترین بررسی در رابطه با التهاب مزمن دارند ، کدامند؟ التهاب مزمن یا سیستمیک ، که به وقایع حاد بستگی ندارد ، اما در آن فرآیندهای التهابی به طور مداوم تحریک می شوند ، در سطوح پایین ، کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهد – می گوید استفانی مگی ، مدیر تحقیق CNR Padova – و بنابراین تقریباً در همه موارد مزمن و بیماری های دژنراتیو مانند بیماری های قلبی عروقی ، زوال عقل و دیابت. برای مقابله با آن ، رژیم غذایی اساسی و رژیم مدیترانه ای ، غنی از آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات ضد التهاب ، مناسب ترین به نظر می رسند. و اما در مورد غذاهای خاصی که ترجیح می دهید و از آنها اجتناب می کنید ، چه می کنید؟ غذاهای غنی از قند ، چربی ، غذاهای سرخ شده و گوشت های فرآوری شده دارای التهاب بالایی هستند – مگی و ورونز ادامه می دهند -. همانطور که اخیراً در مطالعه دیگری مشاهده کردیم ، این مواد غذایی (به ویژه چیپس سیب زمینی) با مقادیر زیادی التهاب همراه هستند. برعکس ، یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات ، روغن زیتون و گوشت کم در برابر بسیاری از بیماری های مزمن معمولی در جامعه ما محافظت می کند.

10 ژانویه 2021 (تغییر از 10 ژانویه 2021 | 19:33)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *