مرگ یک دختر 10 ساله در پالرمو ، احتمالاً مربوط به یک بازی انحرافی در شبکه های اجتماعی است. کودک دیگری ، شاید به دلیل یک بازی شوم نقش آفرینی ، در سن 9 سالگی در باری به دار آویخته شد. مرد 48 ساله گزارش داد در سیراکیوز به دلیل تحریک خودکشی. ضامن ایتالیایی ، که به شدت مداخله می کند تا بفهمد چه تعداد افراد خردسال از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، علی رغم این واقعیت که طبق قوانین ایتالیا و مقررات داخلی TikTok و سایر برنامه های معروف برای شبکه های اجتماعی یا پیام ، افراد زیر 14 سال (یا 13 سال) باید نمی تواند حساب باز کند. در روزهای اخیر ، اخبار بحث در مورد استفاده از تلفن های همراه توسط کودکان و سوالی که روزانه هزاران والدین از خود می پرسند را تشدید کرده است: در چه سنی دادن تلفن هوشمند مناسب است؟ محققان دانشگاه Bicoca تلاش کردند تا پاسخ دهند ، که همراه با Fastweb در ماه مه سال گذشته منتشر شد پژوهش بر روی نمونه ای از 3600 دختر و پسر از کلاس های دوم 18 مدرسه متوسطه در استان های میلان و میلان-برایانزا انجام شد. در این پرسشنامه ها از آنها خواسته شد تا اطلاعاتی را در مورد سن دریافت اولین تلفن همراه خود ، برداشت فعلی از استفاده مسئله دار از این ابزار و میزان رضایت کلی آنها از زندگی کسب کنند. سپس صلاحیت دیجیتالی آنها با استفاده از آزمون موقت مورد آزمایش قرار گرفت و در نهایت داده های جمع آوری شده با نتایج دانشجویان در نمونه با داده های Invali ترکیب شد. تقاطع داده ها تأیید می کند که ورود زود هنگام تلفن هوشمند هم نتایج مدرسه و هم مهارت های دیجیتالی را بدتر می کند ، همانطور که چند روز پیش توسط مربی آلبرتو پلی در کوریره توضیح داده شد.نتیجه گیری؟ مارکو گویی ، دانشیار جامعه شناسی رسانه در دانشگاه میلان-بیکوکا و مدیر مرکز تحقیقاتی “سلامتی دیجیتال” ، حتی اگر اینها تأثیرات علیتی نداشته باشند ، توضیح می دهد – این ارتباطات بین ورود زود هنگام تلفن های هوشمند و عملکرد مدرسه بسیار منفی است ، بلکه همچنین روانشناسی و رفاه کودکان شانزده ساله نیاز به توجه بیشتری نسبت به این روند پیش بینی مداوم تلفن های هوشمند دارد. وقت آن است که با هم در مورد روشهای مختلف آموزشی در مورد این مقدمه و فشارهای اجتماعی و تجاری که خانواده ها را تا حدی مقید می کند تا انتخاب احتمالی را به تعویق بیندازیم ، اما همچنین در مورد همه فن آوری هایی که برای مرحله خاص قبل مناسب ترند ، سوال کنیم – بلوغ.

سن: قبل یا بعد از 11؟

اما بیایید به ترتیب برویم. از چه سنی تلفن همراه دریافت می کنند؟ حداکثر در 11 (7/28 درصد) یا 12 (2/29 درصد) سال. 21٪ موارد اظهار می کنند که قبلاً آن را دریافت کرده اند ، در حالی که کسانی که بعد از 13 سال آن را داشته اند ، 20.6٪ نمونه را نشان می دهند. دختران معمولاً کمی زودتر از پسران به آن مبتلا می شوند و با رشد تحصیلات والدین ، ​​ورود گوشی هوشمند کندتر می شود. تلفن هوشمند قبل از 11 سالگی در 29٪ دانش آموزان دارای والدین با مدارک تحصیلی پایین تر و در 18٪ والدینی که فارغ التحصیل شده اند یافت می شود. پ.aradosally ، خانواده های پایین تر از نظر فرهنگی اجتماعی دارای کنسول های بازی ویدیویی بیشتری هستند و اشتراک های تلویزیونی پولی دارند. و دانش آموزان دبیرستانی معمولاً زودتر از آن (3/18 درصد) نسبت به افراد متخصص (9/27 درصد) به آن مبتلا می شوند.

نتایج در ایتالیایی و ریاضیات

دانش آموزانی که در سن 15/16 سالگی بهترین نتایج را نشان می دهند ، کسانی هستند که پس از 11 سالگی با اختلاف مثبت حدود 3.5 امتیاز در مقیاس نرمال (0-100) ، تلفن هوشمند دریافت می کنند. برای ارائه ایده ای از معنای اساسی این تفاوت ، می توان گفت که این مربوط به حدود یک سوم تفاوتی است که دانش آموزان دبیرستانی به طور متوسط ​​نسبت به تکنسین های زبان ایتالیایی (حدود 9 امتیاز) دارند.

دانش آموزان و تلفن های هوشمند

تأثیر بر مهارت های دیجیتال

پرسشنامه تکمیل شده توسط دانش آموزان همچنین مهارت های دیجیتالی آنها را ارزیابی می کند ، یعنی مهارت هایی که آنها برای دانستن نحوه استفاده آگاهانه و مسئولانه از رسانه های دیجیتال ، برای دانستن نحوه ایجاد یا تجزیه و تحلیل انتقادی محتوای آنلاین دارند. نتایج نشان می دهد دانش آموزانی که در سنین پایین تلفن های هوشمند دریافت می کنند ، کسانی هستند که در سن 16/15 سالگی مهارت دیجیتالی کمتری دارند. به طور خاص ، پسران و دخترانی که از 11 سالگی به دستگاه خود دسترسی پیدا کرده اند ، در مقایسه با کسانی که قبلاً آن را دریافت کرده اند ، 4 امتیاز بیشتر در این آزمون دارند. و در اینجا ، برای مقایسه ، اشاره می کنیم که همان تفاوتی است که بین دانش آموزان دبیرستان و دانشجویان فنی در مقیاس یکسان (5 امتیاز) ثبت شده است. نتیجه متناقض: در نگاه اول ، ممکن است واقعاً تصور شود که ورود زود هنگام این ساز ، دانش آموزان را با دنیای دیجیتال بیشتر آشنا می کند. در عوض ، به نظر می رسد عکس این اتفاق می افتد. اگرچه تقریباً همه ایتالیایی های سنین 18 تا 74 سال دارای ابزاری برای استفاده از پتانسیل ارائه شده توسط فن آوری های جدید و اینترنت هستند – Istat می گوید از هر 10 ایتالیایی 9 نفر با تلفن های هوشمند خود آنلاین می شوند – آنها مهارت دیجیتال بسیار پایین تری از متوسط ​​اروپا دارند: در سال 2019 ، ایتالیا از بین 285 کشور عضو در رتبه 24 قرار دارد. محققان چه نتیجه ای می گیرند؟ ما می توانیم فرض کنیم که ورود زود هنگام تلفن هوشمند به شما کمک می کند تا توجه دانش آموزان را به چندین عملکرد که به راحتی با دستگاه قابل انجام هستند متمرکز کنید. قابلیت جابجایی تلفن هوشمند و تأمین مداوم محرک های دیداری و شنیداری می تواند باعث تقویت عادات استفاده بر اساس مدیریت مکرر دستگاه و تمرکز بر فعالیت های نه چندان پیچیده شود.

دانش آموزان و تلفن های هوشمند

موبایل از قبل؟ پسرهای کمتر اصیل

این شواهد از جنبه دیگری از این تحقیق نیز حاکی است ، كه نشان می دهد به نظر می رسد دسترسی به تلفن های هوشمند در سنین پایین مربوط به استفاده كمتر از این شبکه برای فعالیت های یادگیری 15/16 است. علاوه بر این ، دانش آموزانی که بالاترین سطح خلاقیت را در استفاده از شبکه در سن 15/16 سالگی نشان می دهند ، کسانی هستند که دستگاه را در سن 12 سالگی دریافت کرده اند ، که تقریباً 10 امتیاز بیشتر از کسانی که در سن این سن دریافت کرده اند ، کسب کرده اند. 9. یا زودتر این بدان معنی است که احتمال تولید کننده محتوای اصلی دیجیتال با افزایش سن ورود ابزار افزایش می یابد. حتی در شبکه های اجتماعی: بعداً کودکان تلفن های هوشمند خود را بدست می آورند ، در استفاده از شبکه های اجتماعی در سن 15/16 سال فعالیت و خلاقیت بیشتری دارند.

دانش آموزان و تلفن های هوشمند

جامعیت و وابستگی

این مطالعه همچنین شیوع تلفن های هوشمند در زندگی کودکان و اعتیاد آنها را بررسی کرده است. میزان همه گیر بودن با تنظیم دفعات استفاده از تلفن های هوشمند در مواقع حساس روز از نظر اجتماعی و فیزیولوژیکی اندازه گیری می شود: شب ، صبح ، به محض بیدار شدن ، شام با خانواده ، در جمع دوستان ، هنگام انجام تکالیف ، در مدرسه هنگام کلاس هنگام تماشای فیلم یا نمایش تلویزیونی. با این حال ، به منظور تعیین کمیت خطر “اعتیاد” ، از “مقیاس اعتیاد به تلفن های هوشمند” استفاده شد که درک مصاحبه شوندگان از مشکلات ناشی از استفاده از تلفن های هوشمند و تأثیرات آنها بر زندگی روزمره را ارزیابی می کند: پس از همه ، به اصطلاح “اعتیاد به تلفن های هوشمند” و همچنین “اعتیاد به اینترنت” ، به عنوان آسیب شناسی روانشناسی شناخته نمی شود، که فقط تظاهرات ناراحتی هنگام استفاده از این دستگاه برای آنها اندازه گیری می شود ، که دارای خصوصیاتی مشابه سایر اعتیاد های آسیب شناختی شناخته شده در سطح بین المللی است (مانند قمار). خوب ، هرچه دیرتر به تلفن هوشمند شخصی خود دسترسی پیدا کنید ، در طی سالها استفاده کمتر و خطر اعتیاد کمتر دیده می شود.. خالص از متغیرهای کنترل مشاهده شده در بالا ، نوجوانان 15/16 ساله که از 11 سال به بعد دستگاه را دریافت کرده اند ، میزان شیوع را از 7.6 تا 10 امتیاز کمتر از مواردی که به آن تحویل داده شده است ، ثبت کردند. تا 9 سال یا زودتر. همین روند در رابطه با وابستگی دستگاه مشاهده می شود: کسانی که تلفن هوشمند در حدود 9 سالگی دریافت می کنند ، میانگین امتیاز 34.7 را ثبت می کنند ، یعنی. سپس.

رفاه؟

سرانجام ، وقتی صحبت از بهزیستی ذهنی می شود ، تفاوت چشمگیری در رضایت کلی فرد از زندگی وجود ندارد ، زیرا سن ورود تلفن هوشمند متفاوت است. از طرف دیگر ، رابطه مثبتی بین سن دسترسی به تلفن هوشمند و رضایت مصاحبه شوندگان از زندگی مدرسه ای آنها وجود دارد ، یعنی از نظر تجربه کلی در مدرسه ای که در آن تحصیل می کنند. به نظر می رسد دریافت یک گوشی هوشمند در سن 13 سالگی یا بالاتر با میانگین رضایت 61.8 امتیاز همراه باشد ، حدود 8 امتیاز بیشتر از کسانی که آن را در سن 9 سالگی یا بالاتر دریافت کرده اند.

28 ژانویه 2021 (تغییر 29 ژانویه 2021 | 14:16)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *