هر روز صبح در دبستان و دبیرستان ایتالیا چه اتفاقی می افتد؟ آیا دانش آموزان واقعاً در مقابل معلم درس می خوانند یا چرت می زنند؟ معلمان و مربیان برای درگیر کردن دانش آموزان خود چه راهکارهایی آموخته اند؟ برای پاسخگویی به این س questionsالات و ارائه اطلاعات به معلمان ، بنیاد Aneli ، همراه با Invalsi ، مituteسسه ملی سنجش که وارد 207 مutesسسه جامع شده است (تاریخ داده ها از سال 2014 است ، اما فقط اکنون اصلاح شده است) ، می تواند دروس را پشتیبانی ، نظارت و ارزیابی کند. در مدارس ابتدایی ، به طور کلی یک سوم معلمان بسیار م .ثر هستنددر حالی که از هر ده نفر یک نفر برای انجام کار خود ناکافی است (11 درصد). اوضاع در دبیرستان ، جایی که فقط یک چهارم معلمان برای این حرفه بسیار آماده هستند ، وضعیت بدتری دارد – دانستن ریاضیات یا ایتالیایی یک چیز است ، دانستن چگونگی آموزش آن چیز دیگری است – در حالی که 16٪ که 1 از 6 است ، قادر به انجام نقش خود نیست. بین این دو حالت ، حدود نیمی از معلمان وجود دارد که با توجه و آمادگی کافی کار می کنند: یک منطقه خاکستری که هنوز فضای کافی برای پیشرفت وجود دارد.

روش تحقیق

از این مطالعه میدانی ، تصویری دقیق از آنچه در مدرسه اتفاق می افتد ، حاصل می شود. در هر م instسسه ، 188 مشاهده کننده در کلاس های دو پنجم ابتدایی و دو کلاس اول میانی برای شرکت در درس های دو ساعته بودند: کار هر معلم توسط سه جفت متخصص نظارت و ارزیابی می شد. در کل ، در این مطالعه 1628 معلم و مدرس در ایتالیایی و ریاضیات ، تقریباً 9000 درس شرکت داشتند. جنبه های ارزیابی شده را تحت تأثیر قرار می دهد استراتژی های تعلیمی، مدیریت آب و هوا ، آب و هوای کلاس و سرانجام حمایت دانش آموزان ، اما نتایج مربوط به این سه عامل آخر متعاقباً اعلام خواهد شد.

از میز به میز دیگر

در اینجا مهمترین داده ها در مورد تعلیم و تربیت به معنای دقیق آن است: برای یک معلمان از هر چهار نفر توانایی عالی در توضیح روش ساختاری دارند ، اما 17 درصد از کل به طور سنتی درس تدریس را به طور ناکافی انجام می دهند ، هر معلم هشتم فعالیت های فردی یا گروهی ساختاری را ارائه نمی دهد ، اما هر سوم این کار را به روش عالی انجام می دهد. هر 7 نمی تواند نحوه انجام یک کار را توضیح دهد. یک واقعیت شگفت آور مربوط به تفاوت بین معلمان ایتالیایی و ریاضیات است ، که به طور متوسط ​​توانایی بیشتری در صندلی ندارند ، بلکه به ویژه در توانایی توضیح روش ها و روش ها برای خودمختار کردن دانش آموزان یا همانطور که او بسیار خوب گفت: ماریا مونته سوری برای کمک به آنها در انجام این کار.

معلم شدن: مدرکی که هنوز وجود ندارد

مطالعه بنیاد Aneli به جای دادن صدای استاد و پروفسور ، انگشت خود را به ناهنجاری ایتالیایی یک سیستم آموزش معلم متقاطع نشان می دهد که برای دبستان بسیار خوب ساختار یافته است ، و در مدارس متوسطه و متوسطه وجود ندارد. در حقیقت ، برای تدریس دوره ابتدایی به مدت ده سال نیاز به یک مدرک خاص ، یک دوره 5 ساله علوم پایه است ، که در آن معلمان آینده و معلمان آینده ، بیش از همه ، بهترین روش های انتقال دانش به کودکان برای معلمی را می آموزند. حتی یک دوره تخصصی ارائه می دهد: مدرک ادبیات ، ریاضیات یا زیست شناسی و تعداد انگشت شماری وام دانشگاهی در رشته های روانشناسی-آموزشی و تعلیمی ، همچنین به صورت آنلاین با قیمت کتاب 500 یورو. ریاضی دان خوب یا ایتالیایی عالی بودن به تنهایی می تواند برای پاسخگویی به چالش بزرگ آموزشی که معلمان با آن روبرو هستند کافی باشد. آندره گاوستو توضیح می دهد: راحت ترین نتایج حاصل از معلمان ابتدایی می تواند چندین توضیح داشته باشد. اما منطقی است که فکر کنیم آنها نیز به مسیر یادگیری متفاوتی بستگی دارند ، که تأکید بیشتری بر آموزش دانش و مهارت دارد. همانطور که می دانیم ، از سوی دیگر ، در ایتالیا دانش کافی در این رشته همیشه مورد نیاز بوده است و فقط معلمان دبیرستان و دبیرستان دارند ، در حالی که توجه کمی به آموزش تعلیمی داده می شود ، که امروزه واقعاً به حداقل می رسد. یک اشتباه تکراری که حتی در ماه های یادگیری از راه دور در هنگام شیوع همه گیر اثرات منفی داشت.

2 فوریه 2021 (تغییر 2 فوریه 2021 | 12:37)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *