هوا با وجود باران و دوره کریسمس توسط گرد و غبار ریز مسموم می شود ، که با محدودیت سفر ، تعطیلی مدارس و توقف بیشتر محل کار مشخص می شود. “اتومبیل های برقی ، موتورسیکلت بردارید یا پیاده بروید. حرارت را محدود کنید. ”اداره محیط زیست در روز بفانا گفت s تصمیمی که توسط فرماندار وینچنزو ویسکا امضا شد. در حقیقت ، ایستگاه های تشخیص آلاینده های آرتا لاتزیو در سال اول و امروز 7 ژانویه با پیش بینی سایر سبقت ها در 8 و 11 ژانویه ، از حد مجاز PM10 فراتر رفته اند. “بیش از حد سال نو تا حدودی به دلیل آتش بازی است گفته شده توسط آرپا لاتزیو. آنها به غلظت ریزگردها در هوا کمک می کنند ».

در دیدنی ها موتورهای دیزلی ، بنزینی و گرمایشی

استاندارد صادر شده توسط شهرداری “در حالی که منابع اصلی انتشارات اولیه از ترافیک جاده ای گرد و غبار استنشاق شده (pm10) و دی اکسید نیتروژن (شماره 2) وسایل نقلیه دیزلی و بنزینی نسل قدیمی و همچنین سیستم های گرمایشی برای استفاده های مدنی است “. اما در حالی که PM10 ، که در معرض جریان های هوا ، فشار زیاد و بارندگی است ، از حد مجاز فراتر می رود ، سایر آلاینده ها مانند دی اکسید نیتروژن (شماره 2) در عوض متوسط ​​هستند.

محدودیتها و افراطها

و اگر انتظار می رود در اولین ماه سال 4 روز از حد Pm10 فراتر رود ، خطر رسیدن سریع به سقف قانونی 35 روز در یک سال واقعی است. به عنوان یک قاعده ، ذرات ریز (PM10) باید باقی بمانند زیر 50 میکروگرم بر متر مکعب ، اما در 1 ژانویه آنها به مقدار 65 رسیدند ، در 7th آنها در 60 هستند ، و برای 8th همان پیش بینی وجود دارد ، با افزایش تا 11 ژانویه ، که انتظار می رود به 70 برسد. و این علی رغم بارندگی شدید این روزها ، پدیده ای که معمولاً مقاومت آلاینده های هوا را کاهش می دهد.

قوانین محیط زیست کاپیتول

آنجا توسط وزارت محیط زیست تعیین شده است در ایجاد ممنوعیت قرار گرفتن در معرض آلاینده ها ، “ماهیت اضطراری وضعیت سلامت Covid-19” را در نظر گرفته و “شهروندان را به انجام اقدامات داوطلبانه با هدف کاهش انتشار آلاینده ها دعوت می کند”. از جمله رفتارها خوب است «ترجیح دادن وسایل نقلیه برقی ، هیبریدی o سوخت کم اثر (به عنوان مثال متان) ؛ حد روشن کردن زمان سیستم گرمایش و کاهش حداکثر دمای هوا در ساختمان ها ؛ تصویب جرفتار رانندگی با هدف کاهش انتشار آلاینده ها (به عنوان مثال سرعت متوسط ​​، خاموش کردن موتور در صورت لزوم ، مراقبت از تعمیر و نگهداری دوره ای خودرو برای اطمینان از عملکرد صحیح موتور و خودرو به طور کلی) دوچرخه را انتخاب کنید ترجیح دهید ، در صورت امکان ، پیاده سفر کنید

Legambiente: توقف برای گازوئیل یورو 4

“در رم من دیزل یورو 4 در گردش 203،413 است – او می نویسد Legambiente در پرونده منتشر شده در پایان دسامبر سال 2020.. – ، گازوئیل 1،2 و 3 148 557 یورو (از اکتبر 2019 آنها نمی توانند به تنهایی وارد حلقه راه آهن شوند) و 0 (همه) 191 131 یورو از مجموع 1 896 229 ثبت شده در پایان سال 2019. ” ما باید به خاطر داشته باشیم که “در پایتخت 2020 ، با داده های منفی بسته شده است – پرونده ادامه دارد – برای 46 روز بیش از حداکثر مقدار مجاز برای ریزگردها در واحد کنترل Arpa Lazio در Via Tiburtina (مقدار مجاز روزانه برای PM10 50 ug / m3 است) هوا ، حداکثر تعداد روزهای مجاز برای بیش از 35 در یک سال) “. در اینجا خواسته های انجمن محیط زیست وجود دارد: “در روم ، مسدود کردن وسایل نقلیه دیزلی از یورو 4 ، برنامه ریزی شده برای این روزها در بسیاری از مناطق دیگر ایتالیا ، باید به سرعت برنامه ریزی شود – گفت روبرتو اسكاكی ، رئیس Legambiente لاتزیو – زیرا داده های کیفیت هوا به دلیل وجود ریزگردها و دی اکسید نیتروژن و به دلیل اینکه محیط اصلی قلب ایده آینده پایتخت است همچنان منفی هستند ». و انتقاد از انتخاب پایتخت است. “در عوض ، ما می بینیم که پایتخت با Ztl به طور مداوم با انتخاب دولت غیرفعال می شود ، اتومبیل در همه جا ، مسدود کردن چند وسیله نقلیه دیزلی یورو 3 کاملا بی اثر است ، فقط چند ماشین را تحت تأثیر قرار می دهد و فقط در منطقه در حلقه راه آهن ، آخرین اقدامات برای محدود کردن بی فایده روزانه ترافیک زیرا چندین اتومبیل و پردازش آهن را هدف گرفته اند که برای چندین دهه کاملاً فلج شده اند ».

7 ژانویه 2021 | ساعت 16:00

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *