وقتی صحبت از وسایل نقلیه الکتریکی می شود ، اولین اسامی مدل ها و تولیدکنندگانی که به ذهن خطور می کنند همیشه یکسان هستند و نام های آمریکایی ، اروپایی یا ژاپنی هستند. در عوض ، سعی کنید کمی در مورد تسلا ، بی ام و ، VW یا رنو فراموش کنید ، شاید این نکته را کنار بگذارید که مدل قبلی بیش از سه تولید کننده دیگر اتومبیل های برقی می فروشد و به شرق نگاه کنید. اروپا که دارای مزیت تکنولوژیکی ، تولیدی و اصلی برای آن دسته از وسایل نقلیه موتوری گرمازا است که اکنون به نظر می رسد ناپدید می شوند ، چین دارای ظرفیت تولید عظیم است. غولی که همانطور که جیمز موریس در وب سایت فوربس فاش کرد ، در آستانه تبدیل شدن به یک رهبر در تولید و تولید اتومبیل های برقی است.

و اکنون دارای مجموعه ای از مارک های کاملاً قابل توجه است، بسیاری از آنها قبلاً فتح قاره کهن را آغاز کرده اند ، مانند BYD: مخفف Build Your Dreams ، این شرکت در وهله اول برجسته است زیرا – طبق شاخص خودروی الکتریکی مک کینزی – 26 ولت در ساعت تولید می کند (و دوم فقط برای تسلا ، که 46 تولید می کند) ، و همچنین به این دلیل که سبد محصولات گسترده ای از جمله مدل های الکتریکی تانگ و هان را دارد. اولی یک SUV است که در نروژ فروخته می شود و با سرعت 4.6 از صفر به 100 می رسد و برد آن 500 کیلومتر است و دومی یک سدان متوسط ​​است که در چین فروش خوبی دارد و از باتری های لیتیوم-آهن-فسفات استفاده می کند که قیمت آن کمتر از آهن لیتیوم است. فاقد یونی و کبالت. BYD در حال حاضر به لطف سرمایه گذاری مشترک با دایملر برای ساخت اتوبوس های برقی برای استفاده در اسکاندیناوی و کامیون های برقی مورد استفاده برای زباله در کالیفرنیا ، وارد اروپا و ایالات متحده می شود.

از نظر ظرفیت تولید ، BAIC بعد از BYD می آید (18 اتومبیل الکتریکی در ساعت) ، که بیشتر در بازار چین تمرکز دارد ، جایی که با نام تجاری BJEV حضور دارد. در سال 2020 قرار بود با دو محصول با نام تجاری Arcfox ، Arcfox ECF SUV و سوپراسپرت Arcfox GT در اروپا و ایالات متحده آغاز به کار کند ، اما به نظر می رسد همه گیر این پروژه ها را کند کرده است. با رفتن به جلو ، آیا مارک تجاری تاریخی انگلیس MG را به یاد دارید؟ امروز به یک غول چینی دیگر ، SAIC تعلق دارد. این در حال حاضر از آن برای بازاریابی اتومبیل های برقی در انگلیس مانند MG ZS EV (SUV جمع و جور) و MG5 EV (یک ون برقی غیرمعمول به ارزش 23000 یورو) استفاده می کند ، در حالی که در سال 2021 در حال آماده سازی برای معرفی مدل های جدید از جمله ورزش است (مانند e-Motion). ولوو (با شارژ زیبای XC40) ، Polestar (که مدل دوم الکتریکی آن نظرات مثبتی را در پی داشت) ، لوتوس و سپس خانه پروتون مالزی مشترکات مشترکی دارند: آنها متعلق به شرکت چینی Geely هستند و با هم گواهی می دهند که صنعت چین تا کجا پیش رفته است. از نظر ظرفیت طراحی و کیفیت ساخت. از طرف دیگر ، Wuling شرکتی است که پرفروش ترین ماشین شارژی را در چین تولید می کند: این خودرو HongGuang Mini EV نام دارد و کاملاً کوچک است: از قیمت حدود 3500 یورو تا حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت. از طرف دیگر ، استقلال خوب است ، به 200 کیلومتر می رسد و برای شهر بیش از حد کافی است.

° Сسه مارک قابل توجه دیگر از Forbes شنیده اند: Aiways کوچک با U5 SUV (204 اسب بخار ، 400 کیلومتر خودمختاری) ، که 500 مدل آن اکنون در کورسیکا قابل اجاره است. Xpeng که سدان P7 و G3 SUV را تولید می کند (100 دستگاه از آنها در نروژ موجود است) و در حال توسعه سیستم رانندگی مستقل خود به نام Xavier است. سرانجام ، NIO: از سال 2018 در بورس اوراق بهادار نیویورک لیست شده است ، معروف به هایپرکار EP9 ، اما در حال آماده سازی برای راه اندازی چندین مدل در اروپا از جمله SU6 ES6 است. وی اخیراً از یک سدان جدید با نام ET7 خبر داد که انتظار می رود ظرفیت باتری آن تا 150 کیلووات و برد باورنکردنی تا 1000 کیلومتر (چرخه NEDC) باشد.

19 ژانویه 2021 (تغییر از 19 ژانویه 2021 | 11:22)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *