پس از ماه ها که با تأثیر محاصره همراه بود ، بازار خودروهای دست دوم در ایتالیا با فراز و نشیب هایی با علامت مثبت در حال بازگشت است. طبق داده های ACI ، در نیمه دوم سال 2020 ، انتقال مالکیت اتومبیل های دست دوم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.4٪ (1.577.873 عمل) افزایش یافته است.

واقعیتی که محدود کردن خسارت را ممکن ساخت سال پیچیده ، در -4.5 closed بسته شده است. کنجکاوی طی چند ماه آینده با مطالعه AutoScout24 ، پورتال اصلی اروپا برای تبلیغات اتومبیل و موتور سیکلت برآورده شد. خوشبینی وجود داشت: 14٪ از نمونه مصاحبه شده در واقع قصد خرید یک ماشین جدید را داشتند و 36٪ از آن استفاده کرده بودند. اگر فقط انگیزه کافی برای خودروهای دست دوم وجود داشته باشد ، درصد اخیر می تواند تا 48٪ افزایش یابد.

مشوق ها ، در حال حاضر محدود به اتومبیل های جدید است، می تواند نوسازی ناوگان را حتی با یک ماشین دست دوم خوب ترجیح دهد: با توجه به داده های رصدخانه AutoScout24 ، کسانی که به دنبال یک ماشین دست دوم هستند در حال حاضر با یک ماشین با عمر تقریباً ده ساله (در 22٪ موارد ، بیش از 15 سال) رانندگی می کنند و آن را با پنج سال جایگزین کنید (برای 46٪ از نمونه ، سه سال یا کمتر). اینها مدل های نسل جدیدی هستند که می توانند خودروهای قدیمی و آلاینده را از بازار دور کنند. در حقیقت ، در ایتالیا ، 66 درصد ناوگان اتومبیل در گردش از اتومبیل هایی با کلاس سوخت یورو 4 یا پایین تر (تقریباً 34 372 600) و با سنی تشکیل می شود که در 60٪ موارد 10 سال یا بیشتر است.

طبق تحلیل رصدخانه AutoScout24، دیزل همچنان منبع تغذیه ارجح است: بیش از نیمی (52٪) از کسانی که قصد خرید ماشین دست دوم را در سال 2021 دارند ، این منبع تغذیه را انتخاب می کنند. در جایگاه دوم اتومبیل های بنزینی (41٪) قرار دارند ، در حالی که اتومبیل های هیبریدی و الکتریکی از 6٪ فراتر نمی روند. حتی در حالت دوم ، اگر انگیزه ای برای خرید خودروهای دست دوم وجود داشته باشد ، 42٪ از کسانی که مایل به خرید یک ماشین سنتی هستند می توانند نظر خود را تغییر دهند و به هیبرید و برقی روی بیاورند. بودجه هزینه چقدر است؟ به طور متوسط ​​15600 یورو ، اما با تفاوت بین نسل ها. تعداد مجوزهای جدید ، که والدین اغلب به آنها کمک می کنند ، 12900 یورو و بین 35 تا 44 سال – 16100 یورو است.

اینکه دیزل مرده و منبع تغذیه جدید نیست دور از رونق هستند ، ارزیابی دیگری آن را ثابت می کند. طبق اطلاعات داخلی AutoScout24 ، حدود 55٪ از کل سفارشات (بنابراین نه تنها کسانی که قصد خرید نمونه کارکرده دارند) مربوط به اتومبیل های دیزلی است. پس از آنها اتومبیل های بنزینی با 38٪ قرار دارند ، در حالی که اتومبیل های هیبریدی و الکتریکی تنها 2٪ از کل را نشان می دهند. در میان محبوب ترین مدل ها ، فولکس واگن گلف به طور مستقیم برنده می شود ، در حالی که در میان خودروهای هیبریدی و الکتریکی این مزیت به Toyota Yaris و Tesla Model S. می رسد. در آخر ، خبر خوبی برای کسانی که با ماشین های دست دوم سر و کار دارند: میانگین قیمت فروش در بازار به 14400 رسیده است یورو در نیمه دوم سال 2020 (+ 5٪ برای سال 2019) و اگر الکتریکی (25300 یورو) یا هیبریدی (27720 یورو) را در نظر بگیریم ، بیشتر افزایش می یابد.

29 ژانویه 2021 (تغییر 29 ژانویه 2021 | 15:03)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *