زن و مرد ، حتی وقتی صحبت می کنند متفاوت هستند ، اما این مسئله صدا نیست. با این وجود وجود دارد ویژگی های معمولی زبان زنانه که در ارتباطات دیجیتال بهتر کار می کنند (منظور ما اینجا هر اتفاقی است که به صورت آنلاین می افتد ، نه به صورت حضوری) و اتفاق نظر بیشتری در بین مردم ایجاد می کند: به عنوان مثال زنان از کلمات گرمتری استفاده می کنند که همدلی را تحریک می کند، در مقایسه با مواردی که شوهرشان از آنها استفاده می کند ، اما بیشتر به جنبه های عملی گفتار توجه دارند. لک های جنسیتی؟

پژوهش

نه ، داده ها از یک مطالعه بسیار جدی منتشر شده در ژورنال حاصل می شود پلاس وان که پاسخ را از نظر مشارکت و ارزیابی عمومی برخی از مکالمات تد تحلیل کرد. ما مشخص می کنیم: Ted Talks کنفرانس های آنلاین است که توسط یک انجمن خصوصی غیرانتفاعی آمریکایی برگزار می شود، بنیاد ساپلیگ و هدف آن فعال کردن قدرت ایده ها برای تغییر جهان است. آنها شاهد مشارکت متخصصان در بسیاری از زمینه ها هستند ، از علوم گرفته تا هنر ، از سیاست گرفته تا موسیقی ، تا مسائل جهانی تر. برای فهمیدن: آنها میزبان بودند رئیس جمهور سابق آمریکا بیل کلینتون ، برنده جایزه نوبل پزشکی جیمز واتسون ، جیمی ولز ، بنیانگذار ویکی پدیا و بیل گیتس حامی مایکروسافت. و هر جلسه بیش از دو میلیون بازدید به حساب می آید.

افکار عمومی

همه مردان مهم تاکنون اما به نظر می رسد در بسیاری از جلسات دیگر ، زنان در جلب نظر مردم موفق ترند. هنگامی که آنها صحبت می کنند ، کنفرانس های آنلاین بیشتر به چشم می آیند و سبک زبان آنها ، که معمولاً طبق کلیشه های قدیمی دست کم گرفته می شود ، تأثیر بیشتری دارد. این مطالعه توسط محققان دانشگاه های زوریخ (سوئیس) ، لنكستر (انگلستان) ، مونیخ (آلمان) ، آریزونا و تگزاس (آمریكا) و كلژیوم هلووتیكوم (سوئیس) انجام شده است. محققان برخی از فیلم های Ted Talks را تجزیه و تحلیل کردند ، نظرات آنها را ثبت کردند و آنها را مرور کردند رتبه بندی، این است نظرات (مثبت یا منفی). این امر امکان تجزیه و تحلیل سبک زبان شرکت کنندگان را فراهم آورد.

تفاوت ها

حدود 70 درصد سخنرانان Ted Talks یک زبان مردانه را اتخاذ می کنند که با جنسیت آنها مطابقت داشته باشد (به هر حال ، آنها اکثریت هستند). مردان ، محققان به ما گفتند ، بیشتر از زبان انتزاعی و تحلیلی استفاده می کنند ، در حالی که استفاده از زنان بیشتر روایی است.: اغلب به شخصیت آنها و دیگران اشاره دارد ، دارای ارزش اجتماعی و همدلی بیشتری است. نتیجه این است که زنان بیشتر دنبال می شوند.

مشارکت عمومی

اظهار نظر تابه میر از دانشگاه زوریخ: همه چیز همراه با اسناد علمی نشان می دهد که مردان دارای مزیت تأثیر در جامعه هستند ، این نیز به دلیل سبک زبان آنها است ، اما اینطور نیست. تحقیقات ما نشان داده است که از طرف دیگر ، زبان زن بیشترین تأثیر را از نظر درگیری مخاطب دارد. تائیدیه رایان بوید از دانشگاه لنکستر: حتی در صورت پذیرش غیر زنان ، زبان زن را فارغ از جنسیت برنده می شود. برای ارائه یک رقم: وقتی Ted Talks از زبان زنانه استفاده می کند ، حداقل 700000 نمایشنامه آنلاین دیگر وجود دارد (رقم دیگری که توسط مطالعه منتشر شده در پلاس وان)

مسئله احساس

اما آنها چه هستند معمولاً کلمات زنانه قادر به جلب توجه عمومی است؟ و از کدام نرها بیشتر استفاده می شود؟ (بدیهی است که این تحقیق به اصطلاحات به انگلیسی اشاره دارد). آن ها اینجا هستند. زنانه: زیبا (زیبا)، شجاع (شجاع) خوش می گذرد (خنده دار) مردان: نوآور (مبتکر) ، جذاب (شگفت انگیز) ، آموزنده (آموزنده) و قانع کننده (قانع کننده) متأسفانه (یا نه) این مطالعه تأیید می کند کلیشه های جنسیتی که می خواهند زنان همدل تر و از نظر عاطفی بیانگر و مردان نیز عملی تر باشند. اما در دنیای دیجیتال (و این مطالعه این موضوع را تأیید می کند) ، نقشه ها می توانند گیج کننده باشند. و زبان زن ، اعم از اینکه مربوط به زن یا مرد باشد ، از نظر محبوبیت می تواند مهم باشد (ظاهراً با همان مهارتهایی که در گفتگوی تد وجود دارد).

8 ژانویه 2021 (تغییر 8 ژانویه 2021 | 19:10)

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *