“° Cآیا فرانسوی ها دلتنگ می شوند؟ شما مطمئناً هستید اما لزوماً بد نیست. «تورین دیگر پایتخت ماشین نخواهد بود؟ من صمیمانه امیدوارم ترجیح می دهم در منطقه ای زندگی کنم که مهارت ها و فن آوری های حرکتی را توسعه می دهد تا در یک کارخانه بزرگ مونتاژ اتومبیل. Pierangello Dechisi ، نایب رئیس شرکتهای سازنده آنفیا ، وی که به 18 میلیارد یورو و 60،000 کارمند در Piedmont القا شده بود ، تولد Stellantis را با شامپاین اعلام نکرد ، اما با اشک تلخ گریه نکرد.

دیروز ، با امضاهای هیئت مدیره FCA Group و PSA ، چهارمین گروه خودرویی جهان اولین اقدامات خود را انجام داد، غولی که 14 مارک ، 8 میلیون خودرو تولید شده سالانه و 180 میلیارد گردش مالی را گرد هم آورده است. دفتر مرکزی در هلند خواهد بود. ستاد مرکزی و مراکز عملیاتی در آمستردام در تورین ، پاریس و دیترویت. “بیایید دیگر در آینه عقب نگاه نکنیم. آینده پیچیده است ، اما امکانات زیادی برای استفاده وجود دارد ، حتی با Stellantis. اما نه تنها “.

Pierangelo Decisi ، وضعیت زنجیره تامین چگونه است؟
“آندانته افسرده است. اما نه به دلیل ادغام FCA-PSA. در سال 2020 ، بازار وحشتناک بود ، ما قصد داریم در سال 2021 بهبود یابیم. من از فرصت های Stellantis انتظار دارم ، لزوماً نزدیک به خانه نیست. شرکت های ما آماده چالش هستند. ”

بسیاری از فعل و انفعالات مفید ، و همچنین همپوشانی های صنعتی ، با خطر کاهش تولید وجود دارد.
وی ادامه داد: “ما دیگر نباید فکر کنیم که فیات چگونه می تواند ما را تغذیه کند. درعوض ، ما باید در مورد خدمات بهتر مشتری به اتومبیل ، در ایتالیا و خارج از کشور فکر کنیم. Stellantis یکی از مشتریان ما خواهد بود.

برای هر سه شرکت ، هزینه FCA بیش از 50٪ درآمد است. آیا Stellantis هم همینطور خواهد بود؟
“تأمین کنندگان خوب و ساختار یافته مشکلی نخواهند داشت. در واقع ، آنها باید حجم بیشتری از تولید را بدست آورند. فهمیدم که برای همه نخواهد بود. بازار این انتخاب را می کند.

تورین پایتخت ماشین باقی مانده است؟
“مدتی نگذشته است.” اما این مشکلی نیست. کشور ما تصمیم گرفته سیاست صنعتی را اتخاذ نکند. امروز ما عواقب آن را در همه بخش ها پرداخت می کنیم. با این حال ، ما در تورین چندان بد نیستیم. ما شهری هستیم که مهارت و فناوری تولید می کنیم. و این همان چیزی است که ماشین آینده به آن نیاز دارد: چه برقی باشد چه خودران.

در سمت Stellantis مدیر عامل Psa کارلوس تاوارس خواهد بود. الیز همچنین یک سهامدار در گروه بزرگ خواهد بود.
“آیا شما به من وادار خواهید کرد که بگویم فرانسوی ها پاسخ خواهند داد؟” من احتمالاً نمی فهمم چرا می ترسم. بسیاری بازی Stellantis را گم شده می دانند زیرا شرکای جدید در پاریس زندگی می کنند. مدتی است که با شرکت های فرانسوی کار می کنم. شرکت های ما بین المللی هستند ، آنها با همه کار می کنند. سیاست در زنجیره تأمین مهم نیست. “

وقتی نوبت به تعطیلی کارخانه ها می رسد ، سیاست مهم است. و نه کمی
“ما سالها پیش این قطار را از دست دادیم. هنوز هم بیاد داشته باشیم که وقتی فیات انگیزه های زیادی را جذب کرد ، این یک رسوایی فریاد آور بود. بدون درک اینکه هر یورو عمومی برای خودرو منجر به بازگشت 2.5 یورو در قلمرو می شود ».

در همین حال ، سکوی صنعتی اتومبیل های کوچک Stellantis فرانسوی خواهد بود. چه چیزهایی از ساخته شده در ایتالیا باقی مانده است؟ موتورها؟
“ما خواهیم دید. دیروز هر دو شرکت توافق نامه ای امضا کردند. من حدس می زنم که این طرح صنعتی مدت زیادی طول بکشد. مشاغل محلی آماده این چالش هستند. نصب را انجام ندهیم. برای آوردن مهارت و فن آوری. در این مسابقه می توانیم نظر خود را بیان کنیم.”

در تورین در این مسیر مراکز تحقیقاتی زیادی برای انتقال مهارت ها و فن آوری وجود دارد: Ai ، تولید ، مرکز صلاحیت ، فن آوری های نوظهور. آیا نیازی به تجارت وجود دارد؟
“تمام ایده های عالی. اما پرداخت هزینه آنها به عهده شرکت ها خواهد بود. بیایید از تعقیب رویاهای تورین ، پایتخت ماشین دست برداریم. بی صبرانه منتظر آن هستیم. ماشین بخشی از اکوسیستم ما است ، اما این همه ماجرا نیست.

از شهردار بعدی تورین چه می پرسید؟
“هیچ پروژه ای در تورین وجود ندارد. تا سال 2006 ، ما هدف مشخصی داشتیم: بیرون آمدن از فوردیسم و ​​تنوع بخشیدن به ارزش افزوده خود. ما حداقل در بخشی موفق شدیم. سپس مدتی نشستیم. من از شهردار بعدی می خواهم که این روحیه را دوباره کشف کند و یک پروژه توسعه تهیه کند. این خودرو قطعه ای از آینده خواهد بود ، اما نه تنها.

5 ژانویه 2021 | 08:16

© پخش مجدد ذخیره شده است



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *